تکنولوژیموبایل

11 شهریور، زمان رونمایی از اولین گوشی 5G مجهز به دوربین زیر نمایشگر

شنیده‌‌ها حاکی از آن است که ZTE Axon 20 5G ، اولین گوشی 5G مجهز به دوربین تعبیه شده در زیر صفحه نمایش در تاریخ 11 شهریور ماه (یکم سپتامبر) رونمایی خواهد شد.

محصولی که می‌تواند آغازگر عصری جدید در تولید گوشی‌‌های هوشمند باشد و راه را برای از میان برداشتن حاشیه‌‌های بالایی صفحه نمایش و یا همان ناچ برای جا دادن دوربین، هموار کند. این دستاورد می‌تواند شرکت‌‌ها را به تولید گوشی‌‌هایی سوق دهد که تمامی‌پنل جلویی آن‌‌ها را صفحه نمایش، دربر خواهد گرفت.

این گوشی توسط شرکت ZTE تولید و تحت عنوان Axon 20 5G رونمایی خواهد شد. علاقه‌مندان به دنبال موبایل به خوبی می‌دانند که شرکت ZTE، سابقه خوبی در تولید و عرضه اولین‌‌ها به بازار دارد و اگر خاطرتان باشد این شرکت اولین نمایشگر حساس به فشار، اولین نمایشگر سه بعدی قابل رویت با چشم غیرمسلح و همچنین اولین گوشی مجهز به نمایشگر دوگانه را روانه بازار کرد.

اما با این حال، ZTE سهم زیادی از بازار گوشی‌‌های هوشمند را در اختیار ندارد و طبق آخرین گزارش‌‌ها، سهم این شرکت در سال 2017 برابر با 4 درصد بود که البته در سال 2019 به حدود یک درصد رسید. حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا از طریق ارائه نوآوری‌‌هایی بدیع، سهم بیشتری از بازار را از غول‌‌های این عرصه در کشور چین یعنی هواوی و شیائومی ‌به نام خود ثبت کند.

تاکنون شرکت‌‌های زیادی اقدام به حذف و کم کردن حاشیه بالایی نمایشگر کرده‌اند که قطعا تعبیه دوربین در زیر صفحه نمایش می‌تواند بهترین گزینه برای دستیابی به این هدف باشد.

با این حال، تردیدهایی نیز در زمینه وجود دارد، بدین معنی که مشخص نیست که عملکرد دوربین در زیر صفحه نمایش، چگونه خواهد بود و آیا افت عملکرد خواهد داشت یا نه؟ اما ZTE در پاسخ به این سوال اعلام کرد که کیفیت تصاویر خوب و قابل قبول خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید که در بررسی‌‌هایی که روی عملکرد این گوشی انجام خواهد شد، ادعای ZTE تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهد شد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا