سامسونگهواوی

هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ، برترین تولیدکننده گوشی در جهان شد

هواوی برای اولین بار توانست طی یک بازه زمانی سه ماهه، بیشترین میزان فروش گوشی هوشمند در جهان را به خود اختصاص دهد.

گزارش مرکز تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که هواوی توانست به لطف عملکرد موفق خود بین ماه‌های آوریل تا ژوئن، اصلی‌ترین رقیب خود یعنی شرکت سامسونگ را پست سر بگذارد و بیشترین فروش گوشی هوشمند در یک سه ماهه را به خود اختصاص دهد

به گزارش این مرکز، هواوی در این سه ماهه حدود 55.8 میلیون گوشی را به بازار عرضه کرد که البته این عدد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افتی 5 درصدی را نشان می‌دهد درواقع، همه‌گیری ویروس کرونا دلیل اصلی این کاهش فروش عنوان شده است.

در این میان، شرکت سامسونگ افت فروشی 30 درصدی را تجربه و عرضه 53.7 میلیون دستگاه را ثبت کرد. طبق این گزارش، بیش از 70 درصد از گوشی‌های هواوی در کشور چین به فروش رفت، جایی که به نسبت دیگر کشورهای جهان، آسیب کمتری را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد و وضعیت بهتری بر قسمت‌های مختلف آن حاکم است.

این در حالی است که بیشترین فروش سامسونگ در کشورهایی بوده که تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌اند. از طرفی دیگر، چینی علاقه زیادی به گوشی‌های سامسونگ ندارند و بخش کمی‌از فروش گوشی‌های این شرکت مربوط به بازار چین است.

هواوی طی بیانیه‌ای در این خصوص عنوان کرد: کسب‌وکار ما در این روزهای دشوار، انعطاف‌پذیری خوبی را از خود نشان داده است. در برهه‌ای از زمان که جهان با چالش‌ها و مشکلات اقتصادی بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، ما سیری صعودی داشتیم و از طریق محصولاتی نوآورانه و ارائه تجربه‌ای جدید برای مصرف‌کنندگان خود، توانستیم جایگاه خود را تقویت کنیم.

بن استانتون، از تحلیلگران ارشد مرکز Canalys در این باره می‌گوید که نتایج عملکرد شرکت‌ها در ماه‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده است، چیزی که کمتری کسی در طی یک سال اخیر، آن را پیش‌بینی کرده بود. اگر شیوع کوید-19 نبود، چنین اتفاقی را شاهد نبودیم. هواوی اما از ریکاوری اقتصاد چین نهایت استفاده را برد و کسب‌وکار فروش گوشی‌های هوشمند خود را تقویت کرد.

گوش یهای جدید هواوی، علی‌رغم برخورداری از سخت افزاری قدرتمند، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کنند و همین مساله می‌تواند بسیاری از کاربران در برخی از کشورها را از خرید محصولات این شرکت منصرف کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا هواوی خواهد توانست این روند را برای ماه‌های پیش رو نیز ادامه داد و جایگاه نخست خود را حفظ کند یا خیر.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا