تکنولوژیموبایل

‌شیائومی گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر تولید می‌کند

شیائومی درسال گذشته، طراحی متفاوت و جدیدی از گوشی‌های هوشمند را به نمایش گذاشت که در آن دوربین سلفی دستگاه در زیر صفحه نمایش تعبیه می‌شد. به لطف این طراحی دیگر نیازی به استفاده از بریدگی بالای نمایشگر و یا فناوری‌هایی همچون Hole-punch برای جای دادن دوربین سلفی در گوشی نبود.

حال به نظر می‌رسد که این شرکت باز هم قصد غافلگیر کردن طرفداران برند خود را دارد؛ اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی متعلق به ‌شیائومی منتشر شده که نشان می‌دهد مهندسان این شرکت در صدد ارائه طراحی و روش جدیدی برای تعبیه دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند هستند و تاکنون در هیچ اسمارت‌فونی مشاهده نشده است.

این طرح تقریبا یک سال پیش توسط ‌شیائومی ثبت شد که در نهایت، 24 آوریل امسال یعنی کمتر از یک ماه پیش مورد تایید اداره مالکیت معنوی کشور چین قرار گرفت. اسناد این پتنت حاکی از ارائه فناوری جدیدی است که برخلاف بسیاری از طرح‌های مشابه، می‌تواند نور بیشتری از محیط را برای ثبت عکس‌های بهتر جذب کند.

طبق گزارشی که توسط LetsGoDigital منتشر شده، لبه‌های کناری نمایشگر گوشی در این طراحی، بسیار باریک طراحی و دوربین سلفی در قسمت بالایی حاشیه و در زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد. نحوه کار این دوربین سلفی نیز بدین گونه است که در زمان فعال شدن، قسمتی از نمایشگر که در بالای دوربین قرار گرفته، شفاف می‌شود و در نتیجه، لنز می‌تواند بیشترین نور را جذب و عملکرد بهتری را ارائه کند. زمانی هم که دوربین غیرفعال می‌شود، نمایشگر به حالت قبل برمی‌گردد.

گوشی جدید ‌شیائومی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر در راه است

طراحی این گوشی، شباهت نسبی با گوشی شیائومی ‌می‌9 دارد که در سال گذشته میلادی معرفی شد. با این اوصاف، ‌شیائومی  نیز خود را در کنار شرکت نوکیا قرار خواهد داد؛ شرکتی که قرار است طی چند ماه آینده، اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را به بازار عرضه کند.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا