موبایل

احتمال ادغام نوکیا و اریکسون برای رقابت با هواوی و ZTE

اگر شایعات حقیقت داشته باشند، احتمالا صنعت تکنولوژی به زودی شاهد یکی از بزرگترین ادغام های یک دهه اخیر خواهد بود. طبق گزارش جدید منتشر شده، نوکیا و اریکسون به زودی ادغام می‌شوند.

با اینکه در گزارش بلومبرگ اشاره‌ای به منبع خبر نشده اما اعلام شده که رقابت بازار فشار زیادی را روی درآمدهای نوکیا وارد کرده و این شرکت به همین دلیل تصمیم گرفته از نظرات یک تیم مشاوره‌ای متخصص کمک بگیرد. گفته می‌شود این تیم مشاوره در بخشی از راه‌ حل‌های پیشنهادی خود، ادغام با یک شرکت بزرک دیگر را پیشنهاد داده است.

البته ادغام تنها گزینه پیش روی نوکیا نیست و امکان دارد این اتفاق هرگز رخ ندهد. اما در صورت تحقق، نوکیا و اریکسون می‌توانند در زمینه اسمارت‌فون و تکنولوژی 5G رقابت تنگاتنگی را با هواوی و ZTE آغاز کنند.

نوکیا ماه‌های اخیر را با سختی‌های زیادی پشت سر گذاشته است. ارزش هر سهم نوکیا در بازار یک سوم کاهش داشته اما همین شایعات مبنی بر ادغام طی چند روز اخیر موجب رشد 3 درصدی سهام این شرکت فنلاندی شده است. البته بلومبرگ در گزارش خود گفته که حتی در صورتی که این ادغام رخ دهد، مسیر برای پیشرفت این دو شرکت آنقدرها هم هموار نخواهد بود و ممکن است موانعی در این مسیر وجود داشته باشد.

همچنین شرکت نوکیا در حال ایجاد یک سری تغییرات در سطح مدیریت است. اوایل دسامبر سال 2019، این شرکت اعلام کرد که رییس هیات مدیره شرکت پس از 8 سال و از آوریل 2020 تغییر خواهد کرد.

نوکیا اعلام کرده که انتظار افزایش قابل توجه درآمد تا سال 2021 را نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا