تکنولوژیخودرو

ابرخودروی هیدروژنی XP-1 رونمایی شد

شرکت آمریکایی هایپریون (Hyperion) اخیرا از یک ابرخودروی هیدروژنی رونمایی کرده که می‌تواند با حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.

این خودروی هیدروژنی که تحت عنوان XP-1 شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند با یک بار شارژ تا 1600 کیلومتر را بپیماید. دستاورد جدید مهندسان هایپریون قادر است ظرف مدت زمان 2.2 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. از آنجایی که سوخت XP-1 از هیدروژن تامین می‌شود، در شمار خودروهای دوست‌دار محیط زیست جای می‌گیرد چرا که تنها بخار آب از اگزوز این خودرو خارج می‌شود.

به گفته شرکت سازنده، برای ساخت شاسی این خودرو از فیبرکربن تیتانیوم استفاده شده که زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. داشبورد این خودرو از شیشه ساخته شده و یک نمایشگر 98 اینچی منحنی را می‌توان روی آن مشاهده کرد.

برای ساخت سقف خودرو نیز از شیشه باکیفیت و مقاوم استفاده شده که قادر است دیدی 360 درجه‌ای را برای سرنشینان به ارمغان آورد. درهای این خودرو به صورت ایردودینامیک طراحی شده‌اند و پنل‌های خورشیدی نیز بهره می‌برند.

ابرخودروی هیدروژنی XP-1 رونمایی شد

آنجلو کافانتاریس، مدیرعامل هایپریون در این باره می‌گوید: سال‌هاست که مهندسان هوافضا، به مزیت‌های هیدروژن به عنوان فراوان‌ترین و سبک‌ترین عنصر در جهان پی برده‌اند. اکنون، صاحبان این خودروی جدید می‌توانند از مزیت‌ها و فواید آن نهایت استفاده را ببرند. ما اکنون در آغاز راه خود در استفاده از هیدروژن به عنوان منبع ذخیره انرژی قرار داریم. پتانسیل‌های این سوخت، بی حدومرز است و قطعا انقلابی را در عرصه انرژی ایجاد خواهد کرد.

ابرخودروی هیدروژنی XP-1 رونمایی شد

متاسفانه هنوز قیمت این ابرخودروی هیدروژنی اعلام نشده، اما قرار است از سال 2022 شاهد ورود XP-1 به خیابان‌ها ‌باشیم.

ابرخودروی هیدروژنی XP-1 رونمایی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا