خودروخودرو الکتریکی

اولین خودرو الکتریکی استون مارتین

یک خبر جدید از دنیای خودروهای الکتریکی: نخستین خودروی الکتریکی استون مارتین از کارخانه خارج شد.

اوایل هفته گذشته اندی پالمر مدیرعامل شرکت استون مارتین یک توییت مهم را منتشر کرد: اولین رانندگی با خودروی آزمایشی مدل Rapide E با کمک نیروی الکتریکی.

این اولین خودروی الکتریکی شرکت استون مارتین بوده که قرار است طراحی آن دقیقا مشابه طراحی خودروی 12 سیلندر مدل Rapide S باشد.

این خودرو الکتریکی استون مارتین به سیستم باتری 800 ولتی منطبق با سیستم شارژ سریع DC است که در آن از دو موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن این غول 602 اسب بخاری با حداکثر سرعت 155 کیلومتر در ساعت استفاده شده است.

مرتبط: ونتیج، هیولای استون مارتین

در ویدیویی که از خروج این خودرو از کارخانه منتشر شده مشخص است این خودرو چیزی فراتر از شایعات و تصاویر لورفته قبلی آن است.

شاید در این فیلم صدای غرش موتور خودرو به گوش نرسد اما نمایی از پارکینگ پر از خودروهای لوکس استون مارتین می‌تواند تا حدود چشم بیننده را جلا دهد.

ضمنا پالمر یه یک خودروی دیگر که در تاریخ 21 ژانویه ساخته شده هم اشاره کرد که البته هنوز هیچ جزئیاتی در رابطه با آن منتشر نشده است.

قرار است خودروی Rapide E از سه ماهه چهارم سال 2019 وارد بازار شود. احتمالا در آینده خیلی نزدیک شاهد ویدیوهای بیشتری از این خودرو الکتریکی استون مارتین باشیم.

چیزی که بسیاری منتظر آن هستند.

نخستین بار استون مارتین در سال ۱۳۹۴ از همکاری جدید خود با گروه چینی تولیدکننده محصولات الکترونیکی، LeEco به‌منظور آماده‌سازی خودروی الکتریکی RapidE با هدف عرضه آن به بازار تا سال 2018 میلادی خبر داده بود.

در آن زمان اعلام شده بود تولید خودروهای تمام الکتریکی قسمتی از سیاست‌های استون مارتین به منظور افزایش دوبرابری میزان فروش دستگاه‌های عرضه شده به بازار است تا مجموع خودروهای به فروش رفته این شرکت از 3500 دستگاه در سال پیش به 7500 دستگاه برسد.

مرتبط: شاسی بلند استون مارتین که الکتریکی نیست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا