تکنولوژیهواوی

انگلیس، استفاده از تجهیزات هواوی برای توسعه فناوری 5G را متوقف کرد

انگلیس از تصمیم خود برای پایان دادن به استفاده از تجهیزات شرکت هواوی برای توسعه فناوری 5G این کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

تصمیمی‌که از تغییر مواضع دولت انگلیس در قبال همکاری با این شرکت بزرگ چینی حکایت دارد و بر اساس آن، قرار است ظرف چند ماه آینده، استفاده از تجهیزات هواوی برای توسعه فناوری ارتباطی 5G در این کشور متوقف شود.

در ماه ژانویه امسال، دولت انگلیس اعلام کرد که شرکت هواوی می‌تواند نقشی محدود را در توسعه شبکه 5G ایفا کند. تصمیمی‌که خشم دولت آمریکا را در پی داشت چرا که آمریکایی‌ها در طی یک سال اخیر تلاش کردند تا سایر دولت‌ها را نیز با خود در تحریم این شرکت چینی همراه کنند.

به زعم آمریکا، شرکت هواوی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود و مدعی شد که تجهیزات این شرکت به منظور اهداف جاسوسی توسط دولت چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواوی اما تمامی‌این ادعاها را رد کرد و آن‌ها را بی‌اساس خواند.

طبق قانونی در آمریکا که در ماه مه میلادی به تصویب رسید، تولیدکنندگان خارجی که از تجهیزات و تراشه‌های تولیدشده توسط شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، می‌بایست قبل از فروش هرگونه محصولات نیمه‌هادی به شرکت هواوی، مجوز فروش آن را کسب کنند. در پی تصویب این قانون، دولت بریتانیا تحقیقات خود را در زمینه نقش هواوی در توسعه شبکه 5G این کشور آغاز کرد.

دولت بوریس جانسون اکنون تصمیم گرفته تا طرح‌های خود در زمینه خرید و استفاده از تجهیزات شرکت هواوی لغو کند. با این حال، ویکتور ژانگ، نایب رئیس هواوی در این رابطه گفت که این شرکت آماده هر گونه مذاکره و گفت‌وگو با دولت انگلیس در خصوص این موضوع است.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

‫841 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا