علمیویروس کرونا

قرنطینه اجباری در هنگ کنگ و اقدامات محافظتی شدید در چین

گزارش اشکال در دستبندهای ردیابی مسافرین تازه وارد به هنگ کنگ

چین مرکز اولیه شیوع بیماری جدید کوئید 19 بود و مقامات این کشور تا به امروز اقدامات امنیتی و حفاظتی زیادی برای کنترل این بیماری انجام دادند.

همانطور که شاید در خبرها خوانده باشید، در چین دستور رسمی به 14 روز قرنطینه خانگی مردم داده شده وسیستم ردیابی الکترونیکی جدیدی ایجاد شده تا از حضور مسافرین تازه وارد در خیابان‌ها و مراکز عمومی شهر هنگ کنگ جلوگیری کند. اما حالا ظاهرا در این سیستم اشکالاتی به وجود آمده و نظارت به روی مسافرین تازه وارد، به طور کامل انجام نمی‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، اپلیکیشنی طراحی شد که می‌توانست حرکات افراد را با استفاده از گوشی‌های موبایلشان ردیابی کند اما برخی ازمسافرین تازه وارد به شهر هنگ کنگ که به تازگی از سفرهای خارجی بازگشته‌اند، متوجه شدند که این اپلیکیشن ایراد دارد و امکان ثبت نام کاربر جدید وجود ندارد. این مشکل بدین معنی است که در در طول 14 روز قرنطینه خانگی اجباری مردم، نظارتی به روی عبور مرور افراد تازه برگشته انجام  نمی‌شود و این موضوعی است که بسیاری را نگران کرده است.

T.L. Wong، دانشجوی دانشگاه ادینبورگ است و به تازگی به هنگ کنگ بازگشته است. وانگ دقیقا اولین روز از دوران 14 روز قرنطینه خانگی اجباری در هنگ کنگ، به وطن بازگشت. وی به محض نشستن هواپیما در فرودگاه، یک دستبند به همراه  یک کد QR دریافت کرد. بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده، وی می‌بایست یک پیامک حاوی یک پین کد اختصاصی برای فعال سازی برنامه مخصوص ردیابی دریافت می‌کرد. اما آقای وانگ، در دریافت پیغام مربوط به فعال سازی برنامه ردیابی، با مشکل روبرو بوده است.

بر اساس گفته آقای وانگ، تماس با قسمت پشتیبانی شرکت سازنده برنامه نیز بی‌فایده بوده است. به علاوه دیگر دوستان آقای وان که همزمان با وی از مسافرت بازگشته‌اند نیز ظاهرا با همین مشکل روبرو بوده‌اند.

رئیس دفتر اطلاعات دولت چین اعلام کرده که گروه کوچکی از مردم با این مشکل جدید روبرو شده‌اند و مقامات دولتی در حال بررسی و پیگیری موضوع هستند.

دولت چین، به افرادی که اخیرا به کشور بازگشته‌اند، بیش از 24 هزار دستبند ردیابی ارائه کرده است. این دستبندها قابلیت اتصال به برنامه مخصوصی را دارند و به محض خروج فرد از خانه، به وی هشدار می‌دهد. این دستگاه می‌تواند سیگنال‌های رادیویی(مانند بلوتوث و وای فای) و همچنین سیگنال‌های مکان جغراقیایی را دریافت و تحلیل کند.

قرنطینه اجباری خانگی یکی از اقدامات دولت چین برای جلوگیری از گسترش بیماری جدید کوئید-19 است. مدیر ارشد شهر هنگ گنگ-  Carrie Lam –روز دوشنبه اعلام کرد که دولت همچنین در طی این دوران از ورود هر مسافر خارجی به داخل شهر جلوگیری کرده و همچنین سرو الکل در بارها نیز ممنوع خواهد بود.

منبع: بلومبرگ

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا