تکنولوژی

انتقاد شدید سناتور آمریکایی از جف بزوس برای سفر به فضا

سناتور وارن : او با پول مالیات دهندگان آمریکایی اینکار را می‌کند

هفته گذشته جف بزوس اعلام کرد یکی از صندلی‌های نخستین پرتاب بلواوریجین را به خود اختصاص می‌دهد حالا یک سناتور مشهور او را مورد انتقاد قرار داده است.

سناتور الیزابت وارن در اظهاراتی تند درباره جف بزوس و سفرش به فضا گفت: او ( با این کار ) همه آمریکایی‌هایی که مالیات پرداخت می‌کند را مورد تمسخر قرار داده است. سفر جف بزوس به فضا با پول همه پرداخت کنندگان مالیات در آمریکا فراهم شده نه خود بزوس.

وارن گفت: او هیچ مالیاتی نمی‌دهد و با پولش بلیت سفر به فضا می‌خرد.

بزوس و بلواوریجین فعلا پاسخی به اظهارات خانم وارن نداده‌اند.

یک نشریه هفته گذشته در یک خبر جنجالی اعلام کرد که مدیرعامل آمازون طی دو سال اخیر مالیاتی نپرداخته است. بر اساس این گزارش پولدارترین فرد جهان حتی ۴ هزاردلار هم بابت اینکه عایدی او از سرمایه‌گذاری‌هایش از درآمدش بیشتر بوده دریافت کرده است.

بزوس و آمازون همواره مورد انتقاد سناتور وارن وبرخی سناتورهای چپ گرای مشهور مثل برنی سندرز ( سناتور ورمونت) قرار داشته اند. وارن همواره شرکتهای تکنولوژی بزرگ را به خاطر عملکردشان مورد انتقاد قرار داده و معتقد به فشار زیاد به این شرکتها بوده است.

جف بزوس که در حال کنار رفتن از مدیرعاملی آمازون است حالا ۱۹۴ میلیارد دلار ثروت دارد . او این هفته اعلام کرد که در سفر ۱۱ دقیقه ای‌ بلواوریجین به فضا در کنار برادرش حضور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا