تکنولوژیویروس کرونا

قرنطینه در چین، تولید محصولات اپل را متوقف کرد

بازگشت ویروس کرونا به چین و ازسرگیری دوباره محدودیت‌ها و قرنطینه در شهرهای شانگهای و کانشان، باعث توقف تولید محصولات چندین شرکت بزرگ فناوری از جمله اپل شده است.  

در ماه گذشته و با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شنزن، این‌هاب فناوری که بسیاری از شرکت‌های فناوری را در خود جای داده، مجبور به اعمال قرنطینه شد. تصمیمی‌که در پی آن، میلیون‌ها نفر از ساکنان این منطقه، خانه‌نشین شدند و فعالیت چندین شرکت فناوری به طور موقت، متوقف شد.  

در طی روزهای اخیر اما، دامنه این محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها به شهرهای شانگهای و کانشان کشیده شد. جایی که در آن، شرکت‌های بزرگی همچون پگاترون، کوانتا و کمپال حضور دارند و به ناچار، فعالیت‌های تولیدی خود را به حالت تعلیق درآوردند.  

پگاترون که در حال حاضر، تولید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصولات اپل را برعهده دارد، اخیرا اعلام کرد که با زنجیره تامین و برخی از مشتریان خود صحبت‌هایی را انجام داده و امیدوار است که فرآیند تولید به زودی به روال قبل برگردد.

کوانتا نیز که تولید مک‌بوک و دیگر لپ‌تاپ‌های متعلق به شرکت‌های همچون اچ‌پی و دل را برعهده دارد، اعلام کرد که در پی اعمال این محدودیت‌ها، تولیدات خود را متوقف کرده است. شرکت کمپال نیز به مانند شرکت‌های Unimicron و Nan Ya PCB که در زمینه تولید برد مدار فعالیت دارند، از تعلیق فعالیت‌های تولیدی خود در طی روزهای اخیر خبر داده‌اند.

برخلاف شرکت فاکس‌کان که کارخانه‌های خود را در چند منطقه احداث کرده، بسیاری از شرکت‌های کوچک مستقر در این شهرها، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و این موضوع قطعا بر تولیدات محصولات هوشمند و الکترونیکی در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫630 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا