تکنولوژی

قرنطینه در شنزن، کرونا دوباره شرکت‌های تکنولوژی را تعطیل کرد

مقامات چینی با ایجاد قرنطینه در شهر شنزن – هاب تکنولوژی چین – عملا باعث شدند که شرکتهایی چون فاکسکان فعالیت خود را متوقف کنند.

افزایش موارد مبتلا به کرونا در این شهر باعث ایجاد قرنطینه شده است.

شرکتهای تجاری بر اساس مقررات قرنطینه جزو کسب و کارهای غیر ضروری محسوب شده و بر اساس دستور مقامات دولتی فعالیت آنها باید متوقف شود. همچنین از تمام ۱۷  میلیون ساکنان شهر شنزن خواسته شده که تست کرونا بدهند. تعداد موارد مبتلا به کرونا در این شهر ۶۰ نفر اعلام شده است.

شنزن بزرگترین شهر صنعتی الکترونیکی در چین است و بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا مانند اپل و سامسونگ بخشی از محصولات خود را در این شهر تولید می‌کنند.

بسیاری از شرکتهای بزرگ تکنولوژی چین هم مقرهای اصلی خود را در شنزن قرار داده‌اند از جمله هواوی، تنسنت و اوپو. این شهر با توجه به نزدیکی به مرز هنگ کنگ از جهت تجاری و صادرات مکان استراتژیکی به شمار می‌آید.

فاکسکان که بسیاری از محصولات اپل را تولید می‌کند اعلام کرده که خط تولید خود را در لونگوا و گوانلان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند. پیش‌تر در هنگام شیوع اولین موج کرونا در چین نیز بسیاری از شرکتهای چینی از جمله فاکسکان تعطیل شده بودند.

چین که سرچشمه ویروس کرونا از این کشور بوده در زمینه مقابله با گسترش آن بسیار سخت‌گیرتر از بسیاری از دیگر کشورهای جهان است. تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در طول دوران پاندمی ۴۳۶۳ نفر است و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۱۱۵ هزارنفر بوده است. این تعداد بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای جهان است. به جز شنزن، شانگهای دیگر شهر چین هم محدودیت‌های وسیعی را برای مقابله با موارد جدید کرونا انجام داده است.

تعداد موارد جدید مبتلا به کرونا در روز یکشنبه گذشته در شانگهای ۶۴ نفر اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا