گوگل

عذرخواهی گوگل از کاربران به دلیل مشکل فنی سرویس گوگل فوتوز

گوگل به‌تازگی تایید کرد که به دلیل بروز یک «مشکل  فنی» در سرویس گوگل فوتوز این شرکت، ویدیوهای شخصی متعلق به برخی از کاربران به اشتباه به آرشیو کاربران دیگر ارسال شد.

این نقص فنی در 21 نوامبر سال گذشته میلادی شناسایی شد و بعد از گذشت چهار روز، مشکل مذکور برطرف شد.  به نظر می‌رسد که این مشکل، تنها برای کاربرانی اتفاق افتاد که از سرویس گوگل تیک‌اوت (Takeout) برای دانلود داده‌ها استفاده می‌کردند.

طبق آنچه در گزارش‌ها آمده، کاربرانی که تحت تاثیر این نقص امنیتی قرار گرفتند، بعد از دانلود اطلاعات خود متوجه می‌شدند که ویدیوهایی به آرشیو آن‌ها اضافه می‌شود که متعلق به خودشان نبود. تعداد کاربرانی که در طی این پنج روز، از گوگل تیک‌اوت برای دانلود اطلاعات استفاده کردند، چندان زیاد نیست و طبق گفته این شرکت، تنها 0.01 درصد از کاربران گوگل فوتوز تحت تاثیر قرار گرفتند.

گفتنی است محبوبیت گوگل فوتوز نزد کاربران دستگاه‌های اندروید قابل توجه است و به گفته گوگل، بالغ بر یک میلیارد نفر از این سرویس استفاده می‌کنند. حال و با توجه به این عدد می‌توان این چنین نتیجه گرفت افرادی که اطلاعاتشان توسط این مشکل فنی لو رفت، آنقدر هم زیاد نیستند.

با این حال، گوگل اعلام کرده که مشکل مذکور را برطرف کرده و بررسی‌های عمیق و گسترده‌ای را برای جلوگیری از بروز دوباره چنین مشکلاتی انجام داده است. این شرکت به تمامی‌کاربرانی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتند، اطلاع داد و در عی حال از آن‌ها عذرخواهی کرد.

 

نوشته های مشابه

‫1,166 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا