تکنولوژیخودرو الکتریکی

ایلان ماسک طی یک ساعت ۲.۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شد

افزایش ناگهانی قیمت سهام به خاطر عملکرد مالی خوب و پیش‌بینی فروش مناسب تسلا مدل Y

ارزش ثروت ایلان ماسک تنها در طی یک ساعت در روز چهارشنبه ۲.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. دلیل این افزایش سهام یک چیز بود : آمارهای خوب از وضعیت مالی و درآمدی تسلا که امیدواری نسبت به فروش مدل جدید تسلا Y را افزایش داد.

ارزش هر سهم تسلا دیروز با ۵۸۰ دلار شروع شد اما در انتهای روز به ۶۴۹ دلار رسید. این افزایش قیمت سهم بلافاصله روی میزان ثروت ایلان ماسک تاثیر گذاشت و حالا ۳۶ میلیارد دلار است.

ایلان ماسک ۴۸ ساله یک پنجم از سهام تسلا در اختیار دارد . او همچنین بخش عمده سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد که ۱۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اوضاع برای تسلا از ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ رو به بهبود گذاشت زمانی که گزارشهای مالی فصل سوم درخشان این شرکت منتشر شد. حالا ارزش تسلا به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

از ورشکستگی تا افتخار

داستان شرکت تسلا یک داستان پرفراز و نشیب است اما یک داستان موفقیت بزرگ برای ایلان ماسک است که مشکلات مالی متعدد این شرکت را با امیدواری و تصمیم‌های درست پشت سر گذاشت.

ماسک در سال ۱۳۹۷ اعتراف کرد که شرکتش تنها فاصله اندکی با ورشستگی داشته است. ماسک در آن زمان گفت که طی برخورد با مشکلات تسلا، 22 ساعت در روز طی هفت روز هفته کار می‌کرده است. به گفته وی این کار بسیار «دردناک» و طاقت فرسا بوده است. ماسک می‌گوید:« هم مغزم و هم قلبم خسته بود. تسلا دستمایه یک عمر تلاش من بود و جلوی چشمانم درحال از بین رفتن بود.»

بخشی از دلایل افزایش فعلی سهام تسلا  امیدواری زیاد بازار به تسلا  عرضه تسلا مدل Y طی سال جاری است.

تسلا مدل Y در دو نسخه عرضه شده که نسخه دارای باتری با ظرفیت‌تر می‌تواند تا ۳۰۰ مایل ( ۴۸۳ کیلومتر ) را با یک شارژ را طی کند. قیمت این مدل پرظرفیت‌تر ۴۷ هزار دلار است و می‌تواند در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هرچند ایلان ماسک با سهامی که در تسلا دارد احتمالا نیاز به پاداش از هیات مدیره ندارد اما صاحبان این شرکت در سال ۹۷ برای او پاداش تعیین کردند

سهامداران شرکت تسلا – سازنده خودروهای تمام الکتریکی – موافقت کرده‌اند که ۲.۶ میلیارد دلار از سهامشان به عنوان پاداش به ایلان ماسک بدهند تا او حداقل طی یک دهه آینده نیز هدایت این شرکت را – به عنوان مدیرعامل – برعهده داشته باشد.

در صورتی که تمام اهداف تعیین شده برای شرکت تسلا توسط ایلان ماسک تحقق یابد ارزش پاداش او برای هدایت این شرکت می‌تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

اوضاع برای تسلا زمانی آنقدر بد شده بود که ماسک سرش را به یکی از این خودروها کوبیده بود. حالا ورق برگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا