خودرو الکتریکی

اعتراف ایلان ماسک: تسلا رو به مرگ بود

تسلا از اول سال جاری، با چالش‌های زیادی روبرو بود و حتی  ورشکستگی تسلا نیز نزدیک بود. اما حالا موسس و مدیر عامل تسلا-ایلان ماسک- در مصاحبه‌ای به صورت مستقیم و رسمی به وضعیت بحرانی شرکتش اعتراف کرده است.

ماسک روز یک شنبه در مصاحبه‌ای که از شبکه Axios  اچ بی او پخش شد، اعلام کرد که شرکت تسلا طی هفته‌های اخیر با مرگ(اشاره به ورشکستگی) فاصله بسیار کمی داشته است.

ماسک در مصاحبه اعلام کرد که طی تولید خودروی مدل 3 تسلا، این شرکت به صورت وسیعی سرمایه از دست می‌داده است. او میگوید:« شرکت به سرعت در حال از دست دادن سرمایه بود و اگر در کوتاه مدت این معضل را حل نمی‌کردیم، شرکت قطعا نابود می‌شد. حل چالش‌های شرکت، کار بسیار سختی بود.»

ماسک همچنین ادعا کرد که طی برخورد با مشکلات تسلا، 22 ساعت در روز طی هفت روز هفته کار می‌کرده است. به گفته وی این کار بسیار «دردناک» و طاقت فرسا بوده است. ماسک می‌گوید:« هم مغزم و هم قلبم خسته بود. تسلا دستمایه یک عمر تلاش من بود و جلوی چشمانم درحال از بین رفتن بود.»

اوایل ماه جاری میلادی، تسلا در کمال شگفتی گزارش سه ماهه سود دهی خود را منتشر کرد. طبق گفته ماسک، تسلا طی این سه ماه ظاهرا وضعیت بحرانی گذشته خود را نداشته و حتی سود دهی نیز داشته است. حالا به نظر می رسد ورشکستگی تسلا فعلا از این شرکت فاصله گرفته است.

تا به امروز، سهام تسلا هر ساله 4.6 درصد افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا