خودروخودرو الکتریکی

اولین خودروی الکتریکی بنتلی به فناوری پیشرفته باتری مجهز خواهد بود

زمانی که بنتلی بخواهد در سال 2025 میلادی، از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کند، حداقل چند سالی از رقبای خود عقب خواهد بود. حال سوالی که پیش می‌آید این است که این شرکت چگونه می‌خواهد این فاصله را جبران و بین محصول خود با دیگر خودروهای الکتریکی موجود در بازار تمایز ایجاد کند؟

بنتلی این کار را با استفاده از فناوری باتری انجام خواهد داد. اخیرا آدریان‌هالمارک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد از باتری‌های به اصطلاح حالت جامد (Solid State) در اولین خودروی الکتریکی خود استفاده کند.

اگرچه برخی از شرکت‌های خودروساز، در خصوص استفاده از فناوری مذکور صحبت‌هایی را به میان آورده‌اند اما هنوز شرکتی به این موفقیت نائل نشده است. طرفداران باتری‌های حالت جامد معتقدند که این باتری‌ها قادر به ارائه عمکردی بهتر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی است و می‌تواند ایفاگر نقش تیین‌کننده‌ای برای خودروهای الکتریکی بنتلی باشد.

همانطور که می‌دانید بنتلی به ساخت خودروهایی بزرگ با وزن بالا و البته لوکس شهرت دارد و برای آنکه بتوان میزان مسافت قابل پیمایش برای این خودرو را ارتقا داد، می‌بایست از باتری‌های بزرگی استفاده کرد. اما این باتری هم از وزن بالایی برخوردارند و هم هزینه تولید آن‌ها زیاد است.‌هالمارک می‌گوید: باتری‌های حالت جامد حدود 30 درصد نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی سبک‌تراند.

آنچه سبب جذابیت این نوع از باتری‌ها شده، قابلیت ذخیره انرژی بیشتر در ابعاد کوچک‌تر است. شرکت‌های بی‌ام‌و و فولکس واگن (شرکت مادر بنتلی) بر روی توسعه این باتری‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و گفته می‌شود که شرکت تویوتا نیز اقداماتی را در این زمینه در دست اقدام دارد.

هالمارک جزییات بیشتری را در خصوص این باتری و فناوری مذکور ارائه نداد اما اعلام کرد که پیشرانه الکتریکی به طراحان خودرو این اجازه را می‌دهد تا بدون آنکه نگران افزایش ابعاد خودرو باشند، روی طراحی داخل کابین متمرکز شوند.

 

 

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا