خودرو

نگاهی به مدل 2020 خودروی هیبریدی جدید بنتلی بنتایگا

شرکت بنتلی از مدل مفهومی‌خودروی جدید خود تحت عنوان بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) مدل 2020 که از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد، رونمایی کرد. این محصول اولین خودروی شاسی‌بلند فوق‌لوکس بنتلی به شمار می‌رود که نیروی مورد نیاز برای حرکت آن از طریق باتری تامین می‌شود.

افول خودروهای مجهز به سوخت‌های فسیلی و ظهور خودروهای هیبریدی از چند سال پیش آغاز شده و به تدریج شاهد پوست‌اندازی گسترده‌ای در صنعت خودروسازی خواهیم بود. بنتلی نیز یکی از بازیگران صنعت خودروسازی‌ست که به‌تازگی مدل جدیدی از خودروهای هیبریدی خود را معرفی کرد.

بنتلی بنتایگا می‌تواند نقطه آغازی بر بلندپروازی‌های این شرکت در زمینه تولید اتومبیل‌های الکتریکی باشد؛ شرکتی که چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2023، نسخه هیبریدی تمامی‌خودروهای خود را تولید و روانه بازار کند.

این خودرو قادر است در مدت زمان تنها 5.2 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ثانیه برساند. صندلی‌های این خودرو علاوه بر ماساژ سرنشین، از قابلیت چرخش به 22 جهت مختلف نیز برخوردارند. طراحی فضای داخل کابین این خودرو به گونه‌ای است که وقتی درب‌ها بسته می‌شوند، به ندرت صدایی از بیرون در داخل خودرو شنیده می‌شود.

طراحی یکنواخت و یکپارچه جزو یکی از مهم‌‎ترین ویژگی‌های خودروهای لوکس به حساب می‌آید که خوشبختانه تیم طراحی بنتلی که شخص «دارن دِی» مدیریت آن را برعهده دارد، توانسته در این زمینه موفق عمل کند. این تیم از کمک دیگر شرکت‌ها نیز برای این منظور استفاده کرده است.

نگاهی به مدل 2020 خودروی هیبریدی جدید بنتلی بنتایگا

اولین خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا از یک باتری 17.3 کیلوواتی با توان 126 اسب بخار و پیشرانه 3 لیتری V-6 بهره می‌برد. در حالت ترکیبی، توان این خودرو به 443 اسب بخار خواهد رسید. این باتری که در جای لاستیک زاپاس خودرو  قرار گرفته، به بنتلی کمک می‌کند تا بتواند مجوزهای مربوط به عدم انتشار گازها گلخانه‌ای را اخذ کند.

می‌توان با استفاده از برق خانگی نیز باتری این خودرو را شارژ کرد که چیزی حدود 7.5 ساعت زمان خواهد برد تا شارژ باتری کامل شود. البته اگر از خروجی‌های 22 ولتی برای شارژ  بنتلی بنتایگا استفاده شود، می‌توان این مدت زمان را به 3 ساعت کاهش داد. با یک بار شارژ کامل باتری، می‌توان حدود 50 کیلومتر را پیمود.

درون کابین خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا یک نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه یک‌هارد 60 گیگابایتی، پلیر سی‌دی و گیرنده رادیو زمینی و ماهواره‌ای تعبیه شده است. در قسمت پشتی صندلی‌های جلویی نیز نمایشگرهایی نصب شده که می‌سرنشینان صندلی عقب می‌توانند از آن استفاده کنند.

قرار است عرضه خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا در اواخر سال جاری میلادی در بریتانیا آغاز خواهد شد و احتمالا در سال 2020 در کشور آمریکا نیز عرضه خواهد شد. گفته شده در طی چند سال آینده، وارد بازار کشورهای همچون چین نیز خواهد شد. قیمت پایه این خودرو حدود 156900 دلار تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا