تکنولوژی

تصاویر اولین تصادف جدی تسلا 3

با اینکه خودر مدل 3 شرکت تسلا باید از امنیت خیلی بالایی برخوردار باشد، اما نمی‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی راجع به امنیت آن در جاده‌ها صحبت کرد. از آنجایی که تست‌های رسمی مقاومت این خودرو در تصادفات منتشر نشده، چگونه می‌توانید تشخیص دهید که این خودرو استارندارد و مقاومت لازم در جاده‌ها را دارد؟ خبر خوب اینکه به‌نظر می‌رسد مدل 3 تسلا از آنچه که فکر می‌کنید جان سخت‌تر است. یکی از کاربران ردیت تصویری منتشر کرده که به‌نظر می‌رسد اولین تصادف رسمی خودرو تسلا در جاده‌ها محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد شرکت تسلا در طراحی و ساخت این خودرو در جهت حفظ امنیت سرنشینان عملکرد قابل قبول و خوبی داشته است.

این خودروی تسلا مدل 3 پس از برخورد با یک خودرو در لاین وسطی جاده چندین بار غلط خورده و سپس به دیواره‌های بتنی کنار جاده برخورد کرده و این مسئله باعث شده قسمت جلویی خودرو به‌کلی از بین برود. این ضربه باعث از بین رقتن تعادل کلی خودرو هم شده است. علیرغم شدت این برخودها، سقف شیشه‌ای و اتاقک این خودرو کاملا بدون حرکت باقی مانده و از رسیدن آسیب جدی به خودرو و سرنشین داخل آن به‌خوبی جلوگیری کرده‌اند. کبودی‌ و چند خراش جزئی روی بدن راننده بر اثر برخورد او با ایربگ خودرو تنها صدمه‌های حاصل از این تصادف شدید بوده‌اند.

این تصادف البته مدرک کافی برای اثبات مقاومت این خودرو محسوب نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد مقامات قانونی و شرکت‌های تنظیم مقررات مرتبط با خودروهای اتوماتیک و هوشمند بایستی بررسی‌های تخصصی‌تری در رابطه با این تصادف داشته باشند و امنیت مدل 3 تسلا در تصادف این‌چنینی را با حساسیت بالایی بررسی کنند. سالم ماندن این خودرو تسلا باعث از بین رفتن نگرانی‌های افراد در رابطه با اعتماد به سیستم اتوپایلوت و همچنین آتش گرفتن باتری این خودرو در شرایط خاص نمی‌شود. اما حداقل با توجه به این تصاویر می‌توانیم بگوییم طراحی تسلا 3 کاملا حرفه‌ای بوده و اینکه شرکت حاضر نشده امنیت خودرو را قربانی افزایش سرعت تولید این خودرو کند.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا