اوبر

آغاز فعالیت اوبر در خاورمیانه

شورای رقابت مصر اجازه فعالیت اوبر در این کشور را صادر کرد

مارس 2019 بود که اوبر اعلام کرد به دنبال تملک شرکت تاکسی آنلاین «Careem» است و حالا پس از 9 ماه ظاهرا رگولاتوری کشور مصر به این توافق چراغ سبز نشان داده و قرار است طی یک قرارداد 3.1 میلیارد دلاری، طی هفته‌های آینده، فعالیت اوبر در خاورمیانه رسما آغاز شود.

شرکت Careem فعالیت گسترده‌ای در خاورمیانه دارد و کشورهای مصر، اردن، مراکش، پاکستان، ترکیه و عربستان صعودی از حوزه‌های فعالیت این شرکت هستند. از بین این کشورها، مصر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه تعداد کاربران تاکسی آنلاین در این کشور بسیار بالاست و برای اوبر مزایای زیای دارد.

طبق این قرارداد، استارتاپ Careem به عنوان یک زیربرند از مجموعه اوبر و با تیم مدیریتی کاملا مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اوبر هم بر اساس این توافق، حق افزایش تعرفه سرویس‌های اوبر ایکس و Careem Go را ندارد و تعرفه‌ها همچنان بر اساس مصوبه شورای رقابت مصر خواهند بود.

همچنین بر اساس این توافق، رقبای اوبر در منطقه باید بتوانند به دیتا و اطلاعات نقشه‌ای اوبر برای بهبود سرویس‌هایشان دسترسی داشته باشند و بتوانند همچنان به رقابت با این شرکت در منطقه ادامه دهند. ظاهرا شورای رقابت مصر می‌خواهد از همان ابتدا از ایجاد انحصار توسط برند اوبر در منطقه جلوگیری و از رشد سرویس‌های تاکس آنلاین بومی حمایت کند.

با اینکه اوبر به دلایل ایمنی مجوز فعالیت در لندن را از دست داد اما این شرکت همچنان در حال گسترش فعالیت خود در دیگر مناطق مثل خاورمیانه است چراکه شرکت امیدوار است بالاخره در سال 2021 به سوددهی برسد.

منبع
Tech Spot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا