گوگل

اضافه شدن قابلیت جستجوی صوتی به یوتیوب

با توجه به فراگیر شدن قابلیت سرچ صوتی، شرکت یوتیوب اخیرا امکان جستجو از طریق فرامین صوتی را در پلتفرم خود برای کاربران فراهم کرد.

البته فعلا این قابلیت برای کاربران اندروید و iOS فراهم شده، اما گفته می‌شود که بزودی به نسخه وب این پلتفرم اشتراک ویدیو نیز اضافه خواهد شد. مشابه این ویژگی، پیشتر توسط برخی شرکت‌ها و در برخی محصولات همانند آمازون فایر تی‌وی، اسکای رسیور و غیره بکار رفته است.

استفاده از این قابلیت نیز به گونه‌ای است که پس از انتخاب دکمه Cast که در قسمت بالایی و سمت راست صفحه اپلیکیشن تعبیه شده، دو گزینه Remote Control و Voice Input در زیر نوار کنترل ولوم ظاهر می‌شوند که در این جا می‌توان با انتخاب گزینه دوم، ویدیوهای مدنظر را به صورت صوتی جستجو کرد.

یوتیوب در این رابطه نوشت که قابلیت دیگری را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده که تحت عنوان Who’s Watching شناخته می‌شود. این ویژگی به کاربر امکان سوییچ کردن بین پروفایل‌های لینک‌شده را با دستگاهی که وی در حال تماشای ویدیو روی آن است، فراهم می‌کند.

همچنین، دکمه‌های کنترلی روی اپلیکیشن نیز بروزرسانی شده، به طوری که یک صفحه با جهات مختلف را نشان می‌دهد که امکان مرور ویدیوها و دسترسی سریع به کپشن‌ها و تنظیمات کیفیت ویدیوی در حال پخش را فراهم می‌کند.

همه این‌ها نشان می‌ دهد که یوتیوب به دنبال جذب هرچه بیشتر کاربران و ترغیب آن‌ها به استفاده از پلتفرم خود است تا از این طریق بتواند هم آن‌ها را به اشتراک ویدیوهای بیشتر سوق دهد و هم تبلغات بیشتری را جذب کند.

اضافه شدن قابلیت جستجوی صوتی به یوتیوب

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا