ایرانهواوی

گزارش آی‌تی‌ایران از رونمایی محصولات جدید هواوی در ایران

شرکت هواوی شب گذشته از گوشی‌های Y9s و Y9 prime در ایران رونمایی کرد.

در این مراسم هواوی دو اسمارت‌فون میان‌رده نسخه 2019 معرفی کرد که از ویژگی‌های متنوعی از جمله دوربین سلفی پاپ آپ و نمایشگر 6.59 اینچی بدون ناچ بهره می‌برند. این دو اسمارت‌فون با طراحی زیبا و بهره‌مندی از جدیدترین دستاوردهای شرکت هواوی، قابلیت‌های مشابه یک پرچمدار را به کاربر ارائه می‌کنند.

بدنه هواوی Y9s از جنس گلس ساخته شده و نکته قابل توجه در طراحی این گوشی انتقال سنسور اثرانگشت به درون دکمه پاور در سمت راست گوشی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته هواوی Y9s دوربین سه‌گانه این گوشی است که از یک لنز 48 مگاپیکسلی به‌عنوان سنسور اصلی بهره می‌برد و امکانات تصویربرداری و فیلمبرداری حرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز در این گوشی تعبیه شده که در کنار یکدیگر تجربه عکاسی قابل قبولی را برای کاربر رقم می‌زنند. قابلیت دیگر دوربین سه‌گانه Y9s، اضافه شدن حالت شب (Night Mode) به این گوشی است که برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده خبر بسیار خوبی است.

همچنین هر دو گوشی که دیشب معرفی شدند از دوربین های سلفی پاپ آپ 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند. به‌کارگیری این فناوری توسط هواوی منجر به حذف ناچ بالای صفحه شده است. هواوی ادعا می کند که این دوربین سلفی پاپ آپ قابلیت تحمل فشار تا 15 کیلوگرم را دارد و در برابر ضربه کاملا مقاوم است.

هواوی Y9s از نمایشگر 6.59 اینچی ال‌سی‌دی فول ویو با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ بهره می‌برد و رزولوشن تصویر نیز 2340×1080 پیکسل است. به لطف حذف ناچ گوش، نسبت نمایشگر به بدنه به 91 درصد رسیده است.

هواوی Y9s از چیپست کایرین 710F هشت هسته‌ای بهره می‌برد که از قدرت عملکرد بالا و در عین حال مصرف بهینه‌ای برخوردار است. این دو ویژگی سبب اجرای بدون دردسر اپلیکیشن‌ها و جلوگیری از مصرف سریع باتری می‌شوند. در کنار این چیپست، Y9s با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

همچنین هواوی در این گوشی‌ها از باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپری استفاده کرده که شما را از استفاده شارژر در طول روز بی نیاز می‌کند.

Y9 Prime را می‌توان نسخه اقتصادی گوشی Y9s دانست. این دیوایس‌ها از ظاهر و قابلیت‌های نسبتا مشابهی برخوردار هستند البته با این تفاوت که Y9 Prime از رم 4 گیگابایتی و دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. از لحاظ ظاهری هم هردو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

ضمنا هر دو اسمارت‌فون از رابط کاربری EMUI 9.1 با بهبود کارایی نسبت به مدل‌ها قبلی بهره‌ می‌برند.

ساعت هوشمند GT 2

یکی دیگر از محصولاتی که شب گذشته توسط هواوی رونمایی شد، ساعت هوشمند هواوی واچ جی‌تی 2 (Watch GT 2) بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

این ساعت با صفحه نمایش دایره‌ای شکل و حاشیه بسیار کم در اطراف نمایشگر در اصل نسخه جدید اسمارت واچ سال گذشته این کمپانی است که علاوه بر عمر باتری دوهفته‌ای، به چیپست قدرتمند کایرین A1 هم مجهز شده است. ساعت هوشمند جی‌تی 2 قرار است در دو سایز 42 و 46 میلی‌متری عرضه شود. نمایشگر اولد 1.39 اینچی این گجت زیبا هم به صورت همیشه‌روشن طراحی شده است.

چیپست کایرین A1 به‌کاررفته در GT 2 از مصرف باتری بسیار کم و بلوتوث بسیار قوی برخوردار است و طبق ادعای هواوی بلوتوث این ساعت تا فاصله 150 متر از گوشی را به راحتی پشتیبانی می‌کند.

نسخه 42 میلی‌متری جی‌تی 2 با رم 16 مگابایت و 4 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود در حالی که نسخه 46 میلی‌متری به رم 32 مگابایتی مجهز است. همچنین یا اینکه روی این ساعت سیستم عامل «Lite OS» هواوی به‌کارگرفته شده اما همچنان از گوشی‌های اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌کند.

در زیر پوسته ظریف و چشم نواز جی‌تی 2 بلوتوث نسخه 5.1، سنسور ضربان قلب، جی‌پی‌اس و البته حسگر زیروسکوپ قرار دارد. همچنین روی نسخه 46 میلی‌متری این ساعت یک میکروفون و اسپیکر هم تعبیه شده است. در بخش سلامت هم این ساعت می‌تواند 15 برنامه تمرینی مختلف را به‌طور همزمان پشتیبانی کند و حتی ضربان قلب شما را زیر آب محاسبه کند. علاوه بر اینها، یک سیستم پیشرفته نظارت بر خواب کاربر هم به لطف عرضه نسخه 2.0 سیستم TruSleep روی این گجت قرار داده شده است.

طبق ادعای هواوی، عمر باتری ساعت هوشمند جی‌تی 2 در استفاده عادی 14 روز است و در استفاده مداوم از جی‌پی‌اس این مدت زمان به 30 ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته این ارقام متعلق به نسخه 46 میلی‌متری با باتری 455 میلی‌آمپری هستند. نسخه 42 میلی‌متری این ساعت هوشمند از باتری 215 میلی‌آمپری بهره می‌برد.

لپتاپ MateBook X Pro

محصول دیگری که دیشب در مراسم شرکت هواوی معرفی شد، لپتاپ جدید این شرکت با نام “میت‌بوک ایکس پرو” (Matebook X Pro) بود. این محصول را به جرات می‌توان یکی از رقبای اصلی مکبوک پرو شرکت اپل دانست.این لپتاپ به بدنه آلومینیومی باکیفیت، صفحه نمایش لمسی بدون حاشیه و باتری با قابلیت شارژ دهی تا 12 ساعت مجهز شده است. در پایین می‌توانید مشخصات فنی آن را مشاهده کنید:

نمایشگر لمسی 13.9 اینچی با رزولوشن 3000 × 2000

پردازشگر اینتل Core i5 و Core i7 نسل هفتم

8 و 16 گیگابایت رم

256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD

پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 1502GB

2 درگاه یواس‌بی نوع A

درگاه یواس‌بی نوع C

اسپیکر چهارگانه به همراه تکنولوژی Dolby Atmos

همچنین نسخه اتقصادی این لپتاپ با نام MateBook 13 با مشخصات فنی نسبتا پایین‌تر نیز معرفی شد.

هدفون‌های فری‌بادز

اما مراسم هواوی به معرفی این محصولات ختم نشد و شرکت از چند دیوایس و لوازم جانبی دیگر هم رونمایی کرد. هدفون‌های هواوی فری‌بادز نسل 3 (FreeBuds 3)، محصولاتی بودند که شب گذشته معرفی شدند. این هدفون که برنده جایزه بهترین محصول در نمایشگاه IFA 2019 شده، از تکنولوژی True Wireless Design، چیپست کایرین A1 و همچنین سیستم حذف نویز محیط بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های شاخص هواوی فری بادز 3 می‌توان به امکان شارژ از طریق درگاه یواس‌بی C به صورت وایرلس اشاره کرد. این هدفون همچنین قادر است تا 4 ساعت به صورت مداوم شارژ دهی کند و با استفاده از شارژ کیس تعبیه شده برای آن تا 20 ساعت شارژ دهی داشته باشد.

نسخه اقتصادی این هدفون نیز هواوی فری‌بادز لایت (FreeBuds Lite) است که با قابلیت‌های مشابه معرفی شد. این هدفون قادر است تا 3 ساعت به‌صورت مداوم شارژدهی کند و با استفاده از کیس شارژر نیز این رقم به 12 ساعت می‌رسد.

در ابتدای این مراسم نیز بابک فیاض، قائم مقام هواوی با ارائه یک سری آمارها درباره هواوی پرداخت. به گفته فیاض، محصولات هواوی در بیش از 170 کشور دنیا عرضه می‌شوند و  یک سوم مردم دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از محصولات یا سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

هواوی در سال 2018 حدود 15 میلیارد دلار برای بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 این رقم به 17.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کند که در نوع خود یک رکورد در بخش تحقیق و توسعه در بین شرکت‌های سراسر دنیا محسوب می‌شود.

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا