هواوی

هواوی به دنبال استفاده از باتری «گرافنی» در پی40 پرو

هواوی این روزها در تدارک تولید و رونمایی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود است که نسخه‌هایی ارتقایافته از پی30  و پی30 پرو این شرکت خواهند بود. اگرچه این گوشی در سال 2020 معرفی خواهد شد اما اخیرا توییتی در فضای وب منتشر شده که برخی از ویژگی‌های این دو اسمارت‌فون را فاش کرده است.

بر این اساس، هواوی احتمالا از فناوری «گرافن» برای ساخت باتری گوشی پی40 استفاده خواهد کرد که با این حساب، این شرکت میتواند ظرفیت باتری را بدون آنکه حجم آن را افزایش دهد، به میزان قابل‌توجهی ارتقا دهد.

در این توییت آمده که باتری گرافنی جدید پی 40 از ظرفیت 5500 میلی‌آمپری مجهز به فناوری شارژ سریع 50 واتی برخوردار خواهد بود. این فناوری امکان پر شدن شارژ گوشی را در مدت زمان 45 دقیقه فراهم میکند.

این روزها، چندین شرکت تحقیق و توسعه بر روی فناوری باتری گرافنی را آغاز کرده‌اند که هواوی نیز یکی از آنهاست. این شرکت در سال 2016 اعلام کرد که توانسته از گرافن برای کاهش دمای باتری‌های جدید خود استفاده کند و طول عمر این باتری‌ها را ارتقا دهد.

مشخصه بارز باتری‌های گرافنی، ظرفیت بالا و سرعت شارژ سریع است که البته هنوز این فناوری اولین قدم‌های خود را بردارد و شرکت‌ها نتوانسته‌اند نمونه‌هایی از آن را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند تولید کنند.

علاوه بر باتری 5500 میلی‌آمپری، از جمله مشخصاتی که برای مدل پرو پیش‌بینی شده میتوان به نمایشگر 6.5 اینچی اولد با نرخ رفرش 120 هرتزی و دوربین سلفی دوگانه اشاره کرد. احتمالا در این محصول از سیستم دوربین پنج گانه استفاده خواهد شد که از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 20 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی، لنز ماکر و لنز ToF برخوردار خواهد بود.

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا