فضا

تصاویر تلسکوپ هابل از ورود مهمان ناخوانده به منظومه شمسی

شهریور امسال بود که فضانوردان یک مهمان ناخوانده را در منظومه شمسی رویت کردند. یک ستاره دنباله دار که به عنوان اولین بازدیدکننده خارجی وارد منظومه ما شده بود. با نزدیک شدن این ستاره دنباله دار به زمین، فضانوردان موفق شدند چند تصویر از آن را ثبت و حتی درباره عناصر تشکیل دهنده آن نیز اطلاعاتی کسب کنند. این جسم آسمانی 21/بوریسوف نام‌گذاری شده است. بوریسوف نام فضانورد کاشف این ستاره دنباله دار است.

از آنجایی که ستاره‌شناسان علاقه زیادی به مطالعه این ستاره دنباله دار بوریسوف پیدا کردند، تصمیم گرفتند با استفاده از تلسکوپ هابل از آن تصویربرداری کنند و تصویری واضح‌تر از آن به‌دست بیاورند. حال تصاویر جدید نشان می‌دهند این ستاره دنباله دار از یک هسته یخی تشکیل شده و اطراف آن را هاله‌ای از غبار پوشانده است. تلسکوپ هابل تصاویر بوریسوف را هنگام عبور از کنار خورشید ثبت کرده است.

در آخرین تصویر ثبت شده، ستاره دنباله دار در حال عبور از کنار خورشید با سرعت 175 هزار کیلومتر بر ساعت دیده می‌شود. ظاهرا بوریسوف در حال خارج شدن از منظومه شمسی و ورود به سرزمین ستارگان است. در این تصاویر غباری که در دنباله‌ی ستاره وجود دارد، در قسمت سمت راست بالای ستاره مشاهده می‌شود.

تصاویر تلسکوپ هابل از ورود مهمان ناخوانده به منظومه شمسی

منبع
Digital Trends

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا