اپل

مک بوک پرو 16 اینچی با کیبرد جدید و حسگر اثر انگشت معرفی شد

کمپانی اپل دقایقی پیش پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره مک بوک پرو 16 اینچی را معرفی کرد. با اینکه اوایل امروز اعلام شد که اپل طی روزهای آینده این دیوایس را معرفی می‌کند اما شرکت تصمیم گرفت همین امروز لپتاپ جدید خود را با قیمت پایه 2399 دلار رونمایی کند. مک‌بوک پرو 16 اینچ به طراحی جدید، «کیبرد جادویی»، نمایشگری با رزولوشن بالاتر و البته سیستم تشخیص اثر انگشت مجزا مجهز است. همانطور که در دیگر اخبار مرتبط گفته شده بود، این لپتاپ با قیمت مشابه مک‌بوک 15 اینچی یعنی 2399 دلار به فروش می‌رسد.

شایعات زیادی راجع به لپتاپ تازه وارد اپل از ماه‌ها پیش شنیده می‌شد و برخی نیز اعتقاد داشتند اپل معرفی مک‌بوک پرو 16 اینچ را به سال 2020 موکول کرده است. همچنین برخی از ویژگی‌هایی که گفته می‌شد به مک بوک جدید اضافه می‌شوند، در این دیوایس دیده نمی‌شوند. برای مثال در مک بوک پرو 16 اینچی اپل خبری از نمایشگر اولد و کارت گرافیک NAVI شرکت AMD نیست. این یعنی مک بوک پرو نوظهور اپل آن چیزی نیست که بسیاری از طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند.

مک بوک پرو 16 اینچی

با این وجود، خبر خوب برای طرفداران مک بوک اینکه اپل در این لپتاپ تصمیم گرفته طراحی کیبرد پروانه‌ای را کنار بگذارد و خیال طرفداران را برای همیشه راحت کند. اپل طراحی کیبرد مک بوک پرو 16 اینچی جدید را «کیبرد جادویی» نام‌گذاری کرده و امیدوار است این طراحی همانند نامی که برای آن انتخاب شده بتواند اعتماد طرفداران و خریداران مک‌بوک را مجددا جلب کند.

در کنار این قابلیت‌ها، اپل در مک‌بوک پرو جدید از یک نمایشگر با رزولوشن 3072 × 1600 استفاده کرده است. با اینکه اپل در این لپتاپ از پنل نمایشگر اولد استفاده نکرده، اما طبق ادعای این شرکت، مک بوک پرو 16 اینچی از تراکم پیکسلی بهتر یعنی 226ppi بهره می‌برد که در مقایسه با مک‌بوک‌های قبلی ارتقاء نسبی داشته است.

منبع: Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا