اپل

کشف یک سنسور جدید در مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل

مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل نه تنها از نمایشگر بزرگتر برخوردار است، بلکه مجددا از مکانیزم کیبرد «قیچی» در این لپتاپ استفاده شده است. در نسل جدید مک بوک پرو اپل همچنین از اسپیکر قدرتمندتر، میکروفون بهتر و «سنسور زاویه درب» لپتاپ هم استفاده شده است.

وبسایت MacRumors به تازگی متوجه حضور یک سنسور جدید در مک بوک پرو 16 اینچی شده است. در کنار این سنسور، iFixit نیز ادعا می‌کند که اپل در لبه‌های لپتاپ از یک  نوع آهنربا استفاده کرده است.

هنوز اطلاعات زیادی راجع به این سنسور مک بوک پرو کسب نشده اما همان‌طور که از نام آن پیداست، این حسگر قادر است زاویه دقیق درب لپتاپ را تشخیص دهد. گفته می‌شود این سنسور همچنین توانایی ثبت تاریخچه تنظیم زاویه درب لپتاپ را داشته و از این طریق اپل می تواند ایراداتی را که ممکن است در بخش بک لایت مک بوک های آینده پیش بیاید رفع کند.

بدون تایید و اعلام رسمی اپل، نمی‌توان درباره کاربرد دقیق این سنسور نظری داد. همچنین وبسایت MacRumors ادعا می‌کند که برای انجام تعمیرات روی مک بوک پرو جدید، ابتدا باید نمایشگر و سنسور زاویه درب دستگاه همزمان کالیبره شوند. به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد از خرابی احتمالی این سنسور در تعمیرات پیشگیری کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا