عکاسی

طعنه فوجی فیلم به دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی جدید شیائومی

چندی پیش، شیائومی رسما از گوشی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی خود تحت عنوان Mi CC9 Pro یا همان می‌ نوت 10 رونمایی کرد. اما ساعاتی پیش، شرکت فوجی فیلم که یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین‌های عکاسی در جهان به شمار می‌رود، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو چین، به این دوربین طعنه زده است.

فوجی‌فیلم ورود شیائومی به جمع تولیدکنندگان دستگاه‌های مجهز به سنسورهای بالاتر از 100 مگاپیکسلی را با انتشار تصویری که مشاهده می‌کنید، خوشامد گفت. در این تصویر، دوربین GFX 100 فوجی‌فیلم را مشاهده می‌کنید که این کپشن در زیر آن درج شده شده: «100 میلیون پیکسل: خوشامدگویی به اعضای جدید!»

اما نکته‌ای که توجه همگان را به خود جلب کرد، بخش پایینی و چپ این عکس بود که کادر کوچکی در دل باکس سنسور دوربین فوجی‌فیلم جای گرفته است. اندازه این کادر، با اندازه سنسوری که شیائومی در گوشی جدید خود بکار برده است، برابری می‌کند.

با این حساب، مقایسه اندازه سنسور دوربین GFX 100 فوجی فیلم با ابعاد سنسور دوربین گوشی شیائومی، به وضح قصد و نیت فوجی‌فیلم از انتشار این پست را فاش می‌کند. البته انتشار این پست واکنش‌های زیادی را نیز در میان کاربران چینی به دنبال داشت و برخی‌ها با انتقاد از این اقدام، فوجی‌فیلم را به حسادت نسبت به پیشرفت شرکت‌های بومی‌چینی متهم کردند.

طعنه فوجی‌فیلم به دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی جدید شیائومی

همانطور که می‌دانید، شیائومی اخیرا بر روی توسعه و ساخت دوربین گوشی‌های هوشمند خود سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و با استخدام برخی مهندسان فعال در این زمینه و همچنین راه‌اندازی مرکز توسعه و تحقیق در شهر تامپر فنلاند، سعی دارد تا این ویژگی از محصولات خود را در بالاترین کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: Petapixel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا