اپل

کاهش 28 درصدی عرضه آیفون در کشور چین

با ادامه جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، عرضه آیفون در کشور چین در سه ماه سوم سال جاری با کاهش 28 درصدی همراه شد. البته کارشناسان معتقدند اگر آیفون 11 معرفی نشده بود، این رقم به 50 درصد نیز می‌رسید. اپل در سه ماه سوم سال 2019 میلادی 5.1 میلیون دستگاه آیفون در کشور چین به فروش رسانده است.

دلیل اصلی این اتفاق، تحریم محصولات اپل توسط مردم چین است. این اتفاق از ابتدای سال 2019 آغاز شد و در این دوره به اوج خود رسیده است. اپل نیز مهم‌ترین عامل کاهش عرضه آیفون را جنگ تجاری بین آمریکا و چین عنوان کرده است.

البته برخی از تحلیلگران پیش‌بینی میکردند که فروش آیفون در کشور چین در این دوره تا 50 درصد کاهش پیدا کند اما طبق شواهد عرضه آیفون‌های 2019 و علی‌الخصوص آیفون 11 مدل پایه توانسته از بروز چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند. ضمنا سهم آیفون‌های اپل از بازار چین با کاهش 1.8 درصدی نسب به همین دوره در سال گذشته همراه بوده است.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، هواوی با رشد 66 درصدی نسبت سال گذشته توانسته طی این دوره 41.5 میلیون دستگاه گوشی در کشور چین عرضه کند و در رتبه اول قرار بگیرد. برندهای اوپو، ویوو و شیائومی نیز در رتبه‌های بعدی جای دارند.

البته رقم 28 درصد فعلی هم به اندازه کافی برای اپل فاجعه به حساب می‌آید. بسیاری معتقدند عرضه نکردن آیفون‌های 2019 با پشتیبانی از 5G نیز یکی دیگر از عوامل کاهش استقبال از پرچمداران این شرکت در کشور چین بوده است.

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا