خودرو الکتریکی

مزدا MX-30 معرفی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی

شرکت ژاپنی مزدا در جریان نمایشگاه خودروی توکیو از اولین خودروی الکتریکی خود تحت عنوان MX-30 پرده برداشت.

مهندسان مزدا در این خودرو یک باتری لیتیوم‌یونی 35.5 کیلوواتی را تعبیه کرده‌اند. کراس آور MX-30 مبتنی بر پلتفرم e-SkyActiv طراحی شده و برخی از ویژگی‌های خودروی  RX-8 را در خود جای داده است. از جمله این موارد می‌توان به طراحی درب‌های آن اشاره کرد که به اصطلاح به آن Freestyle می‌گویند و درب‌های عقب، برعکس درب‌های جلو باز می‌شوند.

طبق گفته مزدا، درب‌های MX-30 همانند درب‌های خودروی مدل ایکس شرکت تسلا که به بالا باز می‌شوند، به منظور سوار و پیاده شدن راحت‌تر سرنشینان بدین گونه طراحی شده‌اند. موتور الکتریکی این خودرو از توان 143 اسب بخاری و گشتاوری معادل 264 نیوتن متر برخوردار است و گفته می‌شود که باتری آن با یک بار شارژ، قادر است تا 210 کیلومتر مسافت را بپیماید.

تصاویر اولین خودروی الکتریکی مفهومی شرکت لکسوس منتشر شد

مزدا اعلام کرده که اگر از شارژر DC استفاده شود، می‌توان ظرف مدت زمان 40 دقیقه، شارژ باتری را از صفر به صد رساند. این در حالیست که در صورت استفاده از شارژرهای AC، مدت زمان انتظار به چیزی حدود 4.5 ساعت افزایش خواهد یافت.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ارتفاع خودروی الکتریکی مزدا MX-30 در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی‌بلند، به نسبت کمتر است و به گفته مزدا، قادر است سواری نرم و داینامیکی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان آورد. فضای داخل کابین نیز از مواد اولیه باکیفیت و دوست‌دار محیط‌زیست همانند چوب پنبه و مواد بازیافتی تولید شده است.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا