استارتاپ

پرواز موفق «لیلیوم جت»، تاکسی پرنده استارتاپ آلمانی

استارتاپ تاکسی پرنده «لیلیوم» فاز اول آزمایش پرواز تاکسی پرنده خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. «لیلیوم جت» حالا قادر است با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. شرکت سازنده این جت امروز تصاویری را از پرواز این تاکسی پرنده منتشر و اعلام کرد که فاز اول آزمایش این محصول را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

استارتاپ لیلیوم پرواز و فرود افقی این پرنده را از چند سال پیش آغاز کرد و اوایل سال 2019 بود که تصاویری از الین پرواز موفق این تاکسی پرنده نیز منتشر شد. حال در ویدیو جدید منتشر شده توسط لیلیوم، تصاویر پرواز و فرود افقی این پرنده با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت مشاهده می‌شود.

در فاز دوم آزمایشات قرار است حداکثر سرعت پروازی لیلیوم جت مورد آزمایش قرار گیرد.

لیلیوم جت به 36 موتور الکتریکی مجهز شده که قدرت 2 هزار اسب بخار را به این پرنده منتقل می‌کنند. گفته می‌شود تاکسی پرنده لیلیوم جت با این توان پروازی قادر است به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد و همزمان 5 سرنشین را جابجا کند. نکته قابل توجه اینکه لیلیوم جت هیچ نوع گاز گلخانه‌ای و در کل آلاینده‌ای تولید نمی‌کند.

شرکت سازنده این تاکسی پرنده قصد دارد تا سال 2025 این پرنده را به مرحله تولید انبوه برساند. این استارتاپ اذعان امیدواری کرده تا سال 2025 بتواند سالانه صدها فروند از این جت را تولید کند.

گفته می‌شود استارتاپ لیلیوم تا سال 2025 بالغ بر 500 موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.

منبع: Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا