پهپادخودرو

«رولز رویس» خودروی پرنده تولید می‌کند

اگر به‌خاطر داشته باشید، ایده خودروهای پرنده سالها پیش مطرح شد اما این ایده هیچگاه به واقعیت تبدیل نشد چراکه بسیاری معتقد بودند خودروهای پرنده خیلی عملی و کاربردی نیستند و فقط باعث هدر رفتن وقت وسرمایه هنگفت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شوند. به‌همین سبب پروژه خودروهای پرنده تا چند سال به فراموشی سپرده شد.

اما پس از مدتی کار روی این وسایل نقلیه دوباره آغاز شد. بسیاری از شرکت‌های تصمیم گرفتند ایده خودروهای پرنده را برای بهبود سیستم حمل و نقل به واقعیت تبدیل کنند. در حال حاضر شرکت ایرباس و آئودی در حال همکاری جهت ساخت نمونه آزمایشی تاکسی پرنده خود هستند و از طرف دیگر کمپانی اوبر هم به‌دنبال ساخت تاکسی‌های پرنده در شهر پاریس است. ضمنا لری پیچ موسس گوگل هم یک کمپانی خصوصی و سری دارد که درآن بر روی پروژه‌ای با نام «کورا» که نوعی تاکسی پرنده است کار می‌کند.

حال به‌نظر می‌رسد قرار است یک عضو دیگر هم این مجموعه اضافه شود. کمپانی معروف و معتبر «رولز رویس» آمریکا طبق گزارش‌ها قصد دارد طراحی و ساخت خودروهای پرنده را آغاز کند.

این کمپانی طبق برنامه‌هایی که اعلام کرده قصد دارد خودروی الکتریکی پرنده خود را با سرعت احتمالی 400 کیلومتر در ساعت تولید کند و از این طریق وارد عرصه رقابت تاکسی‌های پرنده شود. رولز رویس معتقد است این خودرو از اوایل دهه آینده آماده ورود به بازار خواهد بود که با زمان ورود دیگر خودروهای پرنده به بازار تقریبا هماهنگ است.

راب واتسون مدیر تیم الکترونیک شرکت رولز رویس معتقد است که این شرکت برای پیشتاز شدن در دنیای ماشین‌های پرنده شخصی الکتریکی در مسیر درستی قدم برمیدارد. او در مصاحبه خود اعلام کرده این خودرو احتمالا تا اواسط سال 2020 آماده ورود به بازار شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا