گوناگون

تاکسی‌های پرنده در المپیک 2024 پاریس

مسئولان برگزاری المپیک 2024 پاریس قصد دارند تا درصورت مهیا بودن شرایط، از تاکسی‌های پرنده در جریان برگزاری این رویداد بزرگ دنیای ورزش استفاده کنند.

حمل‌ونقل و جابجایی در عصر حاضر به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بشریت تبدیل شده و هر ازچند گاهی، شرکت‌ها فعال در این عرصه سعی می‌کنند تا با ارائه نوآوری‌ها و محصولات پیشنهادی خود، گامی‌برای رفع این معضل بردارند.

شهر پاریس فرانسه نیز که قرار است المپیک بعدی را میزبانی کند، قطعا با مشکل ترافیک دست‌وپنجه نرم خواهد کرد و اگر به فکری به حال هزاران بازدیدکننده این رویداد نشود، می‌تواند برای مسئولان برگزاری و همچنین مردم دردسرساز شود.

برای این منظور، تکنولوژی می‌تواند راهگشا باشد. اخیرا شرکت ایرباس وارد همکاری تازه‌ای با مسئولان حمل‌ونقل و فرودگاهی پاریس شده تا بتواند امکان استفاده از تاکسی‌های پرنده خودران در جریان این رویداد و جابجایی مسافران از فرودگاه Charles de Gaulle به شهر را ارزیابی کنند.

جابجایی مسافران از فرودگاه نام‌برده تا شهر پاریس از طریق اتوبوس یا قطار، حدود یک ساعت طول خواهد کشید که در صورت بکارگیری تاکسی‌های پرنده، این زمان به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت و بار ترافیکی مسیر نیز کم خواهد شد.

قرار است مسئولان فرودگاه پاریس، در سال جاری میلادی فرآیند احداث محل‌هایی مشخصی برای فرود و یا برخاستن تاکسی‌های پرنده از زمین را آغاز کنند که گفته می‌شود تکمیل این طرح، حدود 18 ماه به طول خواهد انجامید.

البته استفاده از این تاکسی‌ها نیازمند رفع موانع بسیاری است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، تامین امنیت سرنشینان است. همچنین، باتری این تاکسی نیز می‌بایست از توان کافی برای پرواز در فاصله میان فرودگاه تا شهر برخوردار باشد.

تا سال 2024 زمان زیادی باقی مانده و ایرباس می‌تواند با آزمایش تاکسی‌های پرنده خود در دیگر شهرهای جهان، زمینه استفاده از این دستاورد را در «شهر چراغ‌ها» فراهم کند.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا