اپلچگونه

نحوه تنظیم گوگل کروم به عنوان مرورگر پیشفرض در آی او اس 14

از اوایل سال جاری میلادی، شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم اپل برای ارائه قابلیتی به منظور تنظیم سایر مرورگرها به عنوان مرورگر پیشفرض در آیفون و آیپد به گوش می‌رسید. طولی نکشید که وجود این ویژگی در آی او اس 14 تایید شد.

از آنجایی که هنوز این نسخه به صورت عمومی‌عرضه نشده و فعلا در حالت آزمایشی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نمی‌توان به طور دقیق از نحوه عملکرد آن سخن گفت. اما بدیهی است که این مرورگرها می‌بایست تغییراتی را متناسب با پلتفرم آی او اس 14 به خود ببینند تا بتوانند از این امکان پشتیبانی کنند.

از سویی دیگر، فرآیند تبدیل شدن یک اپلیکیشن به اپلیکیشن پیشفرش در اکوسیستم اپل، پیچیده‌ است و به این راحتی‌ها چنین اجازه‌ای به هر اپلیکیشن داده نمی‌شود. در واقع، اپل پیش‌شرط‌هایی را برای این کار تنظیم کرده که در صورت رعایت تمامی‌موارد، چنین امکانی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

در کل، می‌توان این تصمیم اپل را مثبت ارزیابی کرد و اگر توسعه‌دهنده‌ای در پی اهداف دیگری نباشد و صرفا به دنبال استفاده از مرورگر خود به عنوان مرورگر پیشفرض در آی او اس باشد، قطعا خواهد توانست این مقدمات را فراهم و نظر اپل را جلب کند.

در هر صورت، اپل هنوز حرفی در خصوص شرایط استفاده از دیگر مروگرها در سیستم عامل خود نزده است. اما قطعا بعد از عرضه عمومی‌آی او اس 14، توسعه‌دهندگان دست به کار خواهند شد و مرورگرهای خود را با این نسخه بهینه خواهند کرد. از جمله این مرورگرها، گوگل کروم است که محبوبیت بالایی نزد کاربران دارد و خواهد توانست کاربران زیادی را در آی او اس به انتخاب این مرورگر به عنوان مرورگر پیشفرض ترغیب کند. در ادامه به نحوه تغییر کروم به عنوان مرورگر پیشفرض اشاره خواهیم کرد:

  • جدیدترین نسخه از مرورگر کروم را در اپ استور دانلود کنید
  • وارد اپلیکیشن Settings در آیفون یا آیپد خود شوید
  • به پایین صفحه بیایید و در بخش اپلیکیشن‌ها، روی Chrome تپ کنید تا به تنظیمات گوگل کروم دسترسی پیدا کنید
  • به دنبال گزینه Default Browser App بگردید که در آن Safari را مشاهده می‌کنید. روی آن تپ کنید
  • گزینه Chrome را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید
  • روی کروم در قسمت بالایی و سمت چپ صفحه تپ کنید تا به تنظیمات این مرورگر برگردید. شما باید Chrome را در کنار Default App Browser ببینید

بعد از اتمام این فرآیند، روی یک لینک تپ کنید، در اینجا می‌بایست به جای سافاری، گوگل کروم لینک موردنظر را اجرا کند.

توجه داشته باشید که اپلیکیش‌هایی همانند فیسبوک و توییتر از مرورگرهای داخلی خود برای باز کردن لینک‌ها بهره می‌برند. اما با این حال، گزینه Open in Safari نیز وجود دارد که می‌توان از مرورگر پیشفرض استفاده کرد. بنا به دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران، پیش از باز کردن لینک توسط کروم برای اولین بار، اجازه دسترسی به برخی از قابلیت‌ها از کاربر پرسیده می‌شود که در صورت اعطای مجوز، دیگر این پیام نمایش داده نمی‌شود.

ناگفته نماند که با حذف گوگل کروم از آیفون یا آیپد، دستگاه به صورت خودکار از سافاری به عنوان مرورگر پیشفرض استفاده خواهد شد.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

‫28 دیدگاه ها

  1. ヴァレンティノ服コピー 新作通販専門店 【hacopyss】! 大人気ヴァレンティノ コート、ジャケット偽物、エッセンシャルズ ロサンゼルス 偽物が大集合!口コミ最高級のヴァレンティノ Tシャツ コピーなどのスーパーコピーN級品。信用第一、良い品質、 低価格は、全国一律送料無料!
    https://hacopyss.com/collections/valentino-nanfu
    https://hacopyss.com/

  2. 大人気パネライ時計 スーパーコピー(N級品)激安通販専門店【hacopyss】!パネライ スーパー コピー最高品質時計激安価格でご提供! パネライルミノール、ラジオミール、サブマーシブルコピー全実物商品写真ですパネライN級品偽物新作は日本国内での送料が無料になります,広大な客を歓迎してご光臨!
    https://hacopyss.com/collections/panerai
    https://hacopyss.com

  3. シャネルレディース靴コピーN級品通販【hacopyss】。当店の長期経営高品質シャネル靴 スーパーコピー、シャネルスニーカー コピー、レディース靴、ビジネスシューズ、カジュアルシューズ,人気定番ラインのシャネル サンダル 偽物、バレエシューズ 偽物!日本全国送料無料,広大な客を歓迎してご光臨!
    https://hacopyss.com/collections/chanel-nvxie
    https://hacopyss.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا