گوناگون

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد یادگیری زبان آلمانی را داشته باشید اما به دلیل مشغله کاری، درسی و.‌‌.. نتوانید در کلاس‌های حضوری آموزش زبان آلمانی ملل شرکت کنید. جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا کلاس‌های آنلاین آموزش زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید.

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس می‌تواند یک تجربه جذاب و مفید باشد. این روش، به شما امکان می‌دهد تا به سرعت یک زبان جدید را بیاموزید و از فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با دیگران و کشورهای مختلف بهره‌مند شوید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی از صفر تا صد

مانند دیگر زبان‌های دنیا، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی هم می‌تواند به عوامل متعددی مانند تعداد ساعات مطالعه روزانه، زمان اختصاص داده شده به یادگیری، روش‌های یادگیری، استفاده از منابع آموزشی معتبر و… بستگی داشته باشد. بر اساس مطالعات انجام شده و روش‌های یادگیری زبان، می‌توانیم حدود زمان‌های متفاوتی را برای کسب مهارت‌های زبانی معرفی کنیم:

  • جهت دستیابی به سطح A1 (سطح مبتدی)، شما ممکن است حدود 80 -100 ساعت زمان نیاز داشته باشید.
  • جهت دستیابی به سطح A2 (سطح مبتدی متوسط)، حدود 180-200 ساعت را برای یادگیری لازم داشته باشید.
  • جهت دستیابی به سطح B1 (متوسط)، حدود 350-400 ساعت لازم است.
  • جهت دستیابی به سطح B2 (متوسط به بالا)، حدود 500-600 ساعت مطالعه و تمرین لازم است.
  • جهت دستیابی به سطح C1-C2 (حرفه‌ای، نزدیک به بومی)، ممکن است حدود 700-800 ساعت یا بیشتر نیاز باشد.

مهمترین نکته این است که یادگیری زبان یک فرآیند شخصی است و هر فرد ممکن است در زمینه‌های مختلف نیازها و چالش‌های متفاوتی داشته باشد.

آیا بدون کلاس هم می‌توان زبان آلمانی را یاد گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، می‌توانید زبان آلمانی را بدون حضور در کلاس‌های زبان یاد بگیرید و در واقع در کلاس های آموزش زبان آلمانی آنلاین شرکت نمایید. امروزه منابع آموزشی زیادی برای یادگیری زبان آلمانی به صورت آنلاین از جمله ویدئوها، کتاب‌ها، برنامه‌های آموزشی و… وجود دارد.

همچنین می‌توانید از برنامه‌های تعاملی موبایل یا وب‌ سایت‌های آموزشی استفاده کنید. همچنین امروزه با وجود کلاس‌های آموزش آنلاین، امکان یادگیری این زبان در خانه وجود دارد. برای موفقیت در یادگیری زبان، پیوسته و مداوم بودن تمرین و تکرار بسیار مهم است.

چگونه یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس را شروع کنیم؟

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت مستقل و در زمان مورد نظر خود، این زبان را یاد بگیرید. در زیر یک مسیر یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس را معرفی می‌کنیم:

  • آشنایی با الفبای آلمانی: اولین قدم برای یادگیری زبان آلمانی، آشنایی با الفبای آن است. الفبای آلمانی شامل ۳۰ حرف است که برخی از آن‌ها با الفبای انگلیسی متفاوت هستند. بهتر است با تلفظ و نحوه استفاده از هر حرف آشنا شوید.
  • استفاده از منابع آموزشی آنلاین: امروزه منابع آموزشی آنلاین بسیار فراوان هستند. شما می‌توانید از منابع مثل ویدئوهای آموزشی، وب سایت‌ها، برنامه‌های موبایل، پادکست‌ها و… استفاده کنید. این منابع به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری خود را بهبود ببخشید.
  • شرکت در گروه‌های مطالعه آنلاین: در گروه‌های مطالعه آنلاین می‌توانید با سایر افرادی که زبان آلمانی را یاد می‌گیرند، تعامل کرده و تمرین کنید. در این گروه‌ها می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با دیگران در مورد موضوعات مختلف گفتگو کنید.
  • استفاده از کتاب‌ها و منابع چاپی: هر چند منابع آموزشی آنلاین مفید هستند، اما استفاده از کتاب‌ها و منابع چاپی نیز به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از قواعد و واژگان زبان آلمانی پیدا کنید. می‌توانید از کتاب‌های درسی، داستان‌ها و دیکشنری‌ها استفاده کنید.
  • تمرین روزانه: برای پیشرفت در یادگیری زبان آلمانی، تمرین روزانه بسیار مهم است. سعی کنید هر روز وقتی را برای مطالعه و تمرین زبان آلمانی خود در نظر بگیرید. می‌توانید با خواندن متن‌ها، گوش دادن به فایل‌های صوتی، تمرین‌های گرامری تمرینات روزانه خود را داشته باشید.

مهم ترین مواردی که باید در ابتدا یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید مانند یک سفر هیجان انگیز است. اما چیزی که در مسیر یادگیری وجود دارد این است که در ابتدای راه چه مواردی را باید یاد بگیرید. در ادامه به مهمترین مواردی که باید در ابتدای آموزش زبان آلمانی یاد بگیرید خواهیم پرداخت:

حروف الفبا و تلفظ

آغاز این سفر زبانی با یادگیری حروف الفبا آلمانی آغاز می‌شود. حروف الفبا به طور کلی مهمترین پایه‌ای هستند که باید زبان‌ آموزان آلمانی را با آن‌ها آشنا کنیم. مهمترین نکته در این قسمت، تلفظ صحیح حروف است. یک تلفظ دقیق و صحیح می‌تواند پایه قوی برای تلفظ کلمات و عبارات بعدی باشد.

یادگیری الفبای آلمانی، از مهم ترین اقدامات یادگیری زبان آلمانی

اصطلاحات و عبارات روزمره

یکی از موارد حیاتی برای یادگیری زبان جدید، آشنایی با اصطلاحات و عبارات روزمره است. این عبارات از جمله خواستن یک چای یا قهوه، پرسیدن از راهنما، خرید کردن و… می‌تواند برای یک زبان‌ آموز مهم باشد. در این مرحله، می‌توانید به دنبال یادگیری جملاتی برای معرفی خود، خرید کردن و گرفتن مسیرهای مختلف باشید. چند عبارت رایج و روزمره در زبان آلمانی:

  • Guten Morgen! – صبح بخیر!
  • Wie geht’s? – حالت چطوره؟
  • Tschüss! – خداحافظ!
  • Danke schön – متشکرم
  • Entschuldigung – ببخشید
  • Ich verstehe – متوجه شدم
  • Vielen Dank – بسیار متشکرم
  • Bitte – لطفا
  • Auf Wiedersehen – خدانگهدار
  • Alles klar? – همه چی درسته؟
  • Mach’s gut – خدانگهدار
  • Bis bald – به زودی
  • Es freut mich – خوشوقتم
  • Gute Besserung –   زود خوب شو

اعداد و تاریخ

یکی از قسمت‌هایی که برای ارتباط برقرار کردن با افراد محلی و همچنین برای مرتبط شدن با رویدادها و تاریخ‌های مختلف لازم است، یادگیری اعداد و تاریخ است. یادگیری اعداد و تاریخ در زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مواقع مختلفی از جمله برنامه ‌ریزی سفر، تعطیلات و گرفتن مسیر از آن‌ها استفاده کنید.

اعداد 1 تا 10 به زبان آلمانی به شرح زیر است:

  1. eins
  2. zwei
  3. drei
  4. vier
  5. fünf
  6. sechs
  7. sieben
  8. acht
  9. neun
  10. zehn

فعل‌های رایج و زمان‌ها

یادگیری فعل‌های رایج و زمان‌های مختلف زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید بسیار اساسی است. شروع با چند فعل رایج (مثل بودن، خوردن، رفتن) و زمان‌های گذشته، حال و آینده می‌تواند اولین قدمی باشد تا به تسلط نسبی در زبان آلمانی دست پیدا کنید.

Sein – بودن

Haben – داشتن

Machen – انجام دادن، ساختن

Gehen – رفتن

Kommen – آمدن

Sprechen – صحبت کردن

Essen – خوردن

Trinken – نوشیدن

Lesen – خواندن

Schreiben – نوشتن

Hören – شنیدن

Sehen – دیدن

Sagen – گفتن

Fragen – پرسیدن

Antworten – جواب دادن

Wissen – دانستن

Kennen – شناختن

Mögen – دوست داشتن

Lieben – عاشق بودن

Denken – فکر کردن

توانایی گرامری ابتدایی

یادگیری مفاهیم گرامری ساده، مانند صفت‌ها، اسم‌ها، ضمایر و… می‌تواند به شما کمک کند تا جملات ساده را بسازید و درک بهتری از ساختار جملات زبان آلمانی داشته باشید.

بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس

در صورتی که می‌خواهید بدون حضور در کلاس زبان آلمانی را آموزش ببینید منابع زیادی مانند کتاب‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و… وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

کتاب

برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید با مطالعه کتاب‌های زیر شروع کنید:

  • Teach yourself German: این مجموعه کتاب، گفتگوهایی پیرامون موضوعات رایج روزمره از جمله احوالپرسی و بحث درباره آب و هوا را گردآوری کرده است. پس از هر بخش، سوالاتی برای پاسخ دادن آورده شده که پاسخ‌های صحیح آن‌ها در پایان کتاب قابل مشاهده است. این منبع برای آموزش افراد مبتدی بسیار مناسب خواهد بود.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

  • Menschen: این منبع آموزشی برای گروه سنی ۱۶ سال به بالا مناسب است و تمام مطالب آموزشی این مرکز بر اساس روش‌های مدرن و اثبات ‌شده جهانی ارائه می‌شود. به همین دلیل، از کتاب‌های استاندارد و جهانی به شمار می‌رود.
  • Komm mit: این منبع آموزشی زبان آلمانی بر خلاف سایر کتب موجود در بازار، به جز مکالمه، بر روی دستور زبان نیز تاکید دارد. همراه با این کتاب، یک سی دی آموزشی نیز عرضه می‌شود که شما می‌توانید از طریق گوش دادن به آن، تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید. این منبع آموزشی در حال حاضر در دبیرستان‌های آمریکا به تدریس می‌رسد.
  • Themen aktuell: این مجموعه یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های درسی برای یادگیری زبان آلمانی است و به شما کمک می‌کند تا در سطح مبتدی تا متوسط ​​ارتباط برقرار کنید.

سایت

زبان آلمانی یکی از زبان‌های جذاب و پرکاربرد جهان است و یادگیری آن می‌تواند در تکمیل و گسترش مهارت‌های زندگی کمک کند. در دنیای آنلاین، سایت‌ها و منابعی وجود دارد که می‌توانند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کنند. اینجا چند سایت برتر برای شروع از سطح مبتدی تا پیشرفته را معرفی می‌کنیم:

  • Duolingo: دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها برای یادگیری زبان است. Duolingo با استفاده از بازی‌ها و آزمون‌های کوچک به شما کمک می‌کند تا زبان را به صورت جذاب یاد بگیرید.
  • Rosetta Stone: یک سامانه یادگیری زبان با گروه آنلاین است. Rosetta Stone از روش یادگیری ایمرسیونی استفاده می‌کند که به شما کمک می‌کند تا به صورت طبیعی زبان را یاد بگیرید.
  • Busuu: یک پلتفرم یادگیری زبان با امکان مکالمه و بازخورد از سوی افراد بومی ساکن آلمانی است. Busuu به شما امکان مکالمه و تمرین با افراد بومی را می‌دهد.
  • BBC Languages – German: سایت بی بی سی سایتی که از طریق ویدیوها، صوت‌ها و مقالات آموزشی به شما کمک می‌کند تا زبان را به صورت عمیق‌تری درک کنید.

با استفاده از این منابع و سایت‌ها، شما می‌توانید به طور مداوم و متنوعی مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. همیشه بهتر است تعدادی از این منابع را با هم ترکیب کنید تا از روش‌های مختلف یادگیری بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند بسیار موثر باشد. امروزه، با پیشرفت فناوری، بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که به طور مستقل و در هر زمانی، زبان آلمانی را یاد بگیرید:

  • Duolingo: دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است که امکان یادگیری زبان آلمانی را با استفاده از بازی‌ها و تمرین‌های تعاملی فراهم می‌کند. این اپلیکیشن از مبتدی تا پیشرفته، بسته‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به شما در تقویت مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری کمک کند.
  • Babbel: بابل یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که دوره‌های آموزشی زبان آلمانی را ارائه می‌دهد. این پلتفرم با رویکردی تمرین محور، تمرکز خود را بر روی مکالمه و کاربردهای عملی زبان قرار داده و می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های مکالمه و نوشتن کمک کند.
  • Memrise: اپلیکیشن Memrise یک اپلیکیشن یادگیری زبان است که با استفاده از روش‌های تعاملی و بازی ‌مانند به شما کمک می‌کند تا به صورت فعال و جذاب زبان آلمانی را یاد بگیرید. این اپلیکیشن از روش‌های یادگیری مبتنی بر حافظه و تمرینات تکراری برای بهبود حافظه و افزایش دایره واژگان استفاده می‌کند.
  • Tandem: اپلیکیشن Tandem یک اپلیکیشن مکالمه است که به شما امکان برقراری ارتباط با افراد زبان آلمانی زبان را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به شما امکان مکالمه با افراد بومی زبان آلمانی را می‌دهد تا مهارت‌های مکالمه خود را بطور فعال تقویت کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستید، بهترین راه این است که شروع کنید و به تدریج و با تمرین مداوم پیش بروید. با استفاده از منابع آنلاین، کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های زبان، می‌توانید به راحتی مهارت‌های زبانی آلمانی خود را تقویت کنید و به یک صحبت ‌کننده حرفه‌ای زبان آلمانی تبدیل شوید. بنابراین، هر چه سریع‌تر شروع کنید و به دنبال رویاهای خود بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا