ال جی

شایعات و انتظارات درباره ال جی جی9

گمان می‌رود اوایل سال 2020، شاهد رونمایی از پرچمدار جدید شرکت کره‌ای ال جی، یعنی جی9 باشیم. به همین دلیل کم کم شایعات و زمزمه‌هایی درباره این گوشی هم از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود. اما یک سری پیش‌بینی‌ها در رابطه با این گوشی وجود دارند که احتمال تبدیل شدن به واقعیت در آنها بسیار زیاد است و در ادامه این گزارش به آنها اشاره می‌کنیم.

قیمت و تاریخ عرضه

شایعات و انتظارات درباره ال‌ جی جی9

ال‌ جی جی8 اگر خاطرتان باشد در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شد. بنابراین احتمال اینکه در کنگره جهانی امسال هم شاهد رونمایی از نسل جدید جی8 باشیم بسیار زیاد است. حتی ممکن است قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل 2020 هم ال‌ جی از این پرچمدار رونمایی کند چراکه برخی شرکت‌ها عادت دارند قبل از آغاز این رویداد جدیدترین محصولاتشان را معرفی کنند.

البته اینها فعلا در حد احتمال هستند و هنوز هیچ شایعه‌ای مبتنی بر تاریخ عرضه ال‌ جی جی9 منتشر نشده است. اما حداقل می‌توان انتظار داشت که نهایتا تا پایان نیمه اول سال 2020 شاهد معرفی این گوشی باشیم. ضمنا طبق روال همیشگی ال‌جی، چند هفته‌ای بین معرفی و عرضه رسمی این گوشی در بازار فاصله خواهد بود.

در بحث قیمت نیز تنها حدس فعلی ما این است که از آنجایی که جی8 با قیمت 819 دلار معرفی شد، جی9 نیز در همین محدوده قیمت عرضه شود.

اخبار و شایعات جی9

فعلا شایعات مهمی درباره ال‌ جی جی9 به‌گوشی نرسیده اما ال‌جی به تازگی چند پتنت را به ثبت رساند که احتمالا متعلق به جی9 باشند.

برای مثال در یکی از این پتنت‌ها که در تصویر پایین می‌بینید، هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود، ویژگی که می‌تواند فضای داخلی گوشی را از لحاظ سخت‌افزار بیشتر کند و البته باعث کاهش قطر گوشی شود. در این پتنت همچنین لنز 4گانه با آرایش لوزی نیز به چشم می‌خورد. اگر این پتنت متعلق به جی9 باشد، ال‌جی برای اولین بار یک گوشی با دوربین چهارگانه عرضه می‌کند.

پتنت شرکت ال‌جی

در یکی دیگر از این پتنت‌ها، دوربین اصلی گوشی با یک حلقه به دور آن دیده می‌شود که احتمالا نوعی لنز زوم باشد.

انتظارات از جی9

ال‌ جی جی8 یک گوشی جذاب اما پر از نواقص بود. حال بسیاری از طرفداران از ال‌ جی یک پرچمدار جذاب دیگر البته بدون نقص‌های جی8 انتظار دارند.

کریستال اسپیکر

ال‌ جی جی8 به ویژگی‌های کاربردی و جذاب زیادی مجهز است. یکی از موفق‌ترین این ویژگی‌ها، اسپیکر لرزشی فاقد روزنه با نام «کریستال اسپیکر» است.

این تکنولوژی در بالای دستگاه قرار می‌گیرد و از آنجایی که سوراخ‌های عادی روی این اسپیکر حذف شده‌اند، با استفاده از لرزش درون نمایشگر صدا تولید می‌شود. این ویژگی با استقبال زیادی از طرف کاربران جی9 مواجه شد و می‌توان گفت که عملکرد خوبی داشته است. ال جی ادعا می‌کند که این نوع اسپیکر موجب افزایش مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب نیز می‌شود.علاوه بر این، کریستال اسپیکر می‌تواند منجر به حذف حاشیه اطراف نمایشگر شود. بنابراین «کریستال اسپیکر» یکی از مهمترین انتظارات طرفداران از پرچمدار جدید ال‌ جی است.

سیستم تشخیص کف دست؟ نه!

یکی از ویژگی‌هایی که عملکرد قابل قبولی را در جی8 به‌جای نگذاشت، سیستم تشخیص دست یا همان «Hand ID» است. در این سیستم از الگوهای موجود در رگ‌های دست برای تشخیص کاربر و آنلاک کردن گوشی استفاده می‌شود. این قابلیت در جی8 جایگزین سیستم تشخیص اثرانگشت و فیس‌آیدی شده است.

ال جی جی9

بر روی کاغذ، شاید این قابلیت جالب به‌نظر برسد اما در عمل آنقدرها هم کاربردی نیست. حتی اگر هم با دقت بالا عمل می‌کرد، هیچگاه نمی‌توان این سیستم را جایگزین خوبی برای تکنولوژی تشخیص اثرانگشت یا تشخیص چهره دانست.

بنابراین امیدواریم جی9 فاقد این تکنولوژی نه‌چندان جالب باشد.

دوربین داخل صفحه نمایش ایده خوبی است

یکی از ویژگی‌های جذابی که امیدواریم در جی9 شاهد آن باشیم، «سنسور دوربین دورن نمایشگر» است.

به‌کارگیری چنین سنسوری در کنار اسپیکر زیر نمایشگر که ر بالا به آن اشاره کردیم، می‌تواند نوید یک پرچمدار تمام صفحه فاقد حاشیه را به طرفداران گوشی‌های ال‌ جی بدهد. جی8 حاشیه نسبتا زیادی در اطراف نمایشگر دارد.

طراحی متفاوت

در بحث طراحی کلی، امیدواریم ال‌ جی عملکرد قابل قبولی داشته باشد و بتواند جی9 را با یک طراحی کاملا متفاوت نسبت به جی8 عرضه کند. یکی از ایرادات اصلی جی8، ظاهر مشابه دیگر گوشی‌های بازار بود که تمایز خاصی در مقایسه با پرچمداران دیگر برندها ندارد. بنابراین امیدواریم طراحی جی9 باعث شگفتی شود.

باتری قدرتمندتر

جی8 به یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر مجهز است که در مقایسه با استانداردهای پرچمداران فعلی کمی ضعیف است. ال‌ جی در جی8 ایکس از باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده کرد که نشان می دهد به اشتباه خود در جی8 پی برده. بنابراین برای جی9، حداقل ظرفیت باتری که شاهد خواهیم بود 4000 میلی‌آمپر است.

لنزهای بیشتر

شایعات و انتظارات درباره ال‌ جی جی9

جی8 و جی8ایکس ThinQ هردو به سیستم دوربین دوگانه مجهز هستند که در مقایسه با دوربین سه‌گانه آیفون 11، دوربین چهارگانه گلکسی نوت 10 پلاس و دوربین پنچ گانه نوکیا 9 PureView خیلی ناچیز به‌نظر می‌رسد.

البته تعداد بیشتر لنز همیشه به معنای بالاتر بودن کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری گوشی نیست اما برای شروع و عقب نماندن از پرچمداران رقبا، بهتر است ال‌ جی هم در جی9 از لنزهای بیشتری استفاده کند که چنین اقدامی تقریبا قطعی است.

بنابراین در جی9، شاهد حداقل یک لنز بیشتر خواهیم بود و اگر پتنت‌های بالا حقیقت داشته باشند، جی9 با دوربین چهارگانه معرفی خواهد شد.

نوآوری‌های بیشتر

با اینکه پرچمداران ال‌ جی داشته‌ها و نداشته‌های مختلفی از لحاظ فناوری دارند، اما باید این شرکت را به‌خاطر ریسک به‌کارگیری برخی از نوآوری‌ها به عنوان اولین کمپانی در دنیا تحسین کنیم.

بسیاری از طرفداران امیدوارند این شرکت کره‌ای در جی9 هم به همین رویه خود ادامه دهد و ریسک به‌کارگیری فناوری‌های جدید و دست اول مانند اسپیکر زیر نمایشگر را به‌جان بخرد. البته این انتظار ممکن است منجر به ویژگی نه‌چندان کاربردی مثل سیستم تشخیص کف دست شود.

منبع: Techradar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا