پوشیدنی هوشمند

تلاش‌ها برای احیای ساعت‌های هوشمند Pebble

پبل (Pebble) در ماه ژوئن سال گذشته رسما از میان تولیدکنندگان محصولات پوشیدنی هوشمند خارج شد. اما اکنون گروهی از طرفداران محصولات این برند، قصد دارند تا جانی دوباره را به این کسب‌وکار ببخشند.

اگر خاطرتان باشد، پبل توانست در سال 2012 در جریان عرضه ساعت هوشمند خود در وب‌سایت کیک‌استارتر، سرمایه حدودی 3.3 میلیون دلاری را جمع‌آوری کند که با این حجم از پول، رکوردی جدید در کیک‌استارتر ثبت شد. ساعت هوشمندی که پبل طراحی کرده بود، نسبت به مدل‌های مشابه خود یک سروگردن بالاتر بود و برخی آن‌ها را جلوتر از عصر خود می‌دانستند.

اما در سال 2015، یعنی آغاز ورود اپل واچ به بازار، بازی برای پبل به پایان رسید و محصولات تحت این برند این شرکت به حاشیه رانده شدند. سرنوشت پبل به گونه‌ای رقم خورد که در اواخر سال 2016، توسط شرکت فیت‌بیت که یکی از بزرگان محصولات پوشیدنی محسوب می‌شود، خریداری شد. اما فیت‌بیت نیز در سال گذشته میلادی، رسما به پشتیبانی از سرویس‌هایی همچون اپ استور، گزارش وضعیت آب و هوا و غیره پایان داد.

اینجا بود که گروهی از طرفداران پبل متشکل از توسعه‌دهندگان، کارمندان سابق و دوستداران این برند، دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند تا خون تازه‌ای را به رگ‌های این کسب‌وکار تزریق کنند.

این جمع که تحت عنوان Rebble Alliance شناخته می‌شود، توانسته قدم‌های مثبت و موفقی را بردارد. از میان این اقدامات می‌توان به ‌راه‌اندازی سرویس گیت‌هاب اشاره کرد که در آن اطلاعات فنی مرتبط با پبل و خدمات وبی که پشتیبانی از آن توسط فیت‌بیت متوقف شده، ارائه می‌شود. همچنین می‌توان از طریق مهندسی معکوس فرمور پبل، ساعت‌های هوشمند جدیدی شبیه به ساعت‌های پبل را تولید کرد.

البته جزئیات مربوط به اقدامات Rebble Alliance در مطلبی که توسط این گروه در iFixit آمده، آمده است که به تفصیل همه این موارد شرح داده شده‌اند تا بتوانند این برند را احیا کنند.

منبع: ورج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا