تکنولوژی

گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال رونمایی شدند

ستاره امشب کنفرانس سخت‎‌افزاری گوگل در شهر نیویورک، چیزی نبود جز گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال؛ اسمارت‌فون‌هایی در کلاس یک پرچمدار که می‌توانند نگاه هر کاربری را به خود جلب کنند.

گوگل در این مراسم رسما از این دو محصول رونمایی کرد. پیسکل ۴ در رنگ‌های سفید، مشکی و در تعدادی محدود هم با رنگ نارنجی عرضه خواهد شد. پیش‌فروش این گوشی آغاز شده و از ۲۴ اکتبر نیز برای خریداران ارسال خواهد شد. قیمت پیکسل برابر با ۷۹۹ دلار تعیین شده و برادر بزرگ‌تر نیز با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش خواهد رفت.

پیکسل ۴ از یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن کوآد اچ‌دی و پیکسل ایکس ال از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد. هر دو دستگاه به نرخ رفرش حداکثری ۹۰ هرتزی مجهزند که به لطف این قابلیت، اسکرولی فوق‌یکنواخت و سرعت واکنشی بسیار بالا را برای این نمایشگر و البته کاربر به ارمغان خواهد آورد. به صورت پیش‌فرض، نرخ رفرش این نمایشگر به منظور ذخیره انرژی باتری، بر روی ۶۰ هرتز تنظیم شده است.

در خصوص ظرفیت باتری نیز باید گفت که پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، هر دو به مشخصات سخت‌افزاری مشابهی مجهزند به طوری که توان پردازشی آن‌ها از طریق تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ تامین می‌شود و یک رم ۶ گیگابایتی به همراه ظرفیت حافظه یا ۱۲۸ گیگابایتی برای این دو دستگاه تعیین شده است.

در قسمت‌های کناری و همان حاشیه دستگاه، گوگل سنسورهایی را تعبیه کرده که دو قابلیت جدید را ارائه خواهند داد. یکی از این قابلیت‌ها، سیستم آنلاک گوشی از طریق چهره است که پاسخ گوگل به فیس آی‌دی اپل محسوب می‌شود. ویژگی دیگر، موشن سنس -Motion Sense- نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا کنترل گوشی را از طریق ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس دستگاه در دست بگیرد.

به گفته گوگل، با کمک موشن سنس کاربران می‌توانند موسیقی در حال پخش را کنترل کنند و یا از طریق تکان دادن دست در نزدیکی نمایشگر، تماس ورودی را ریجکت کنند. پردازش موشن سنس در داخل دستگاه صورت می‌گیرد و کاربر در هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را غیرفعال کند.

برای سیستم دوربین نیز، گوگل امسال یک لنز تله‌فوتو را به دستگاه اضافه کرده که در کنار دوربین اصلی جای می‌گیرد. این سنسور تله‌فوتو از قابلیت زوم ۲ برابرای از طریق ترکیبی از فوکوس هیبریدی و دیجیتال برخوردار است.

علاوه بر دوربین دوم، گوگل در این دو گوشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید نیز استفاده کرده و حالت‌های موجود در دوربین را ارتقا داده است. از جمله این موارد می‌توان به نایت سایت -Night Side- اشاره کرد که امکان ثبت عکس‌هایی باکیفیت از آسمان شب و ستارگان را فراهم می‌کند.

گوگل در پیکسل ۴ از یک اپلیکیشن جدید Recorder نیز استفاده کرده که قادر است به صورت خودکار و با سرعت بالا و البته با کمک فناوری تشخیص صدای گوگل، هرآنچه را که کاربر به زبان می‌آورد، پیاده کند.

منبع: ورج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا