استارتاپتپسی

حالا می شود با نقشه بلد تپسی هم گرفت

دو استارتاپ ایرانی دو سرویس محبوب را به هم متصل کردند

امیراشکان تربیت جویی

[email protected]

تپسی گرفتن با بلد ؟ بعد از این کاربران نقشه «بلد» که اپلیکیشن تپسی روی گوشی خود دارند، می‌توانند از طریق برنامه «بلد» از تپسی تاکسی اینترنتی درخواست کنند.

این تازه‌ترین ویژگی نقشه بلد است که چند وقتی است روی عرضه راهکارهای تکنولوژیک متمرکز شده است.

تپسی گرفتن با بلد  در به روز رسانی جدید نقشه و مسیریاب بلد در دسترس کاربران قرار گرفته است در واقع وقتی با بلد مسیریابی می‌کنید حالا در کنار طی کردن مسیر با خودروی شخصی یا حمل و نقل عمومی گزینه رفتن با تپسی هم به کاربران پیشنهاد می‌شود به این ترتیب کاربر می‎تواند از داخل اپلیکیشن «بلد» درخواست تاکسی اینترنتی بدهد و نیازی نیست دوباره اپلیکیشن تپسی را باز کند و از آن طریق

خدمات که توسط تپسی در «بلد» ارائه می‌شود، همانند خود تپسی است به طوری که کاربران در «بلد» نیز به هر دو خدمات تپسی کلاسیک و تپسی لاین دسترسی دارند.

گزینه تاکسی اینترنتی حالا به طی کردن مسیر با خودرو و یا حمل و نقل عمومی هم اضافه شده است
گزینه تاکسی اینترنتی حالا به طی کردن مسیر با خودرو و یا حمل و نقل عمومی هم اضافه شده است

انتخاب بهترین گزینه

در هنگام گرفتن تاکسی از روی بلد قیمت واقعی سفر به کاربر نشان داده می‌شود در صورتی که کاربر دارای تخفیف از سوی تپسی باشد این تخفیف روی نقشه بلد دیده نمی‌شود بلکه با انتخاب گزینه ( تپسی کلاسیک یا تپسی لاین ) کاربر به اپلیکیشن تپسی هدایت می‌شود و در آنجا قیمت نهایی پس ازتخفیف به او نمایش داده می‌شود.

 

کاربر میتواند هزینه سفر هم با تپسی کلاسیک و هم تپسی لاین را روی نقشه بلد ببیند
کاربر میتواند هزینه سفر هم با تپسی کلاسیک و هم تپسی لاین را روی نقشه بلد ببیند

نمایش خدمات تاکسی اینترنتی در کنار حمل و نقل عمومی در نقشه «بلد» است، برای کاربر این امکان را فراهم کند که با توجه به زمان و هزینه انتخاب‌های بیشتری داشته باشد.

از طرفی به دنبال همکاری مسیریاب «بلد» و مرکز کنترل ترافیک تهران، کاربران به اطلاعات ترافیکی و مسیریابی بهتر چه از لحاظ وسیله نقلیه شخصی و چه تاکسی اینترنتی و چه حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند.

خود شرکت بلد هم درباره این همکاری استارتاپی اطلاعیه‌ای صادر کرده است که در آن آمده این برای نخستین بار است در ایران چنین امکانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اطلاعیه نقشه و مسیریاب بلد درباره همکاری با تپسی

نقشه و مسیریاب بلد در راستای توسعه خدمات بومی و قابلیت‌های خود برای اقشار مختلف، امکان استفاده از سرویس تاکسی اینترنتی تپ‌سی را فراهم کرده است. بلد با گستردگی اطلاعات بر روی نقشه و جزئیات نمایش دقیق و با بیش از 2.5 میلیون کاربر توانسته است نیازهای بسیاری از جمله جست و جو را برطرف کند و مسیریابی با تخمین دقیق زمان را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

قابلیت درخواست تپ‌سی از روی نقشه بلد نیز به دلیل استفاده متداول کاربران امکان پذیر شده است. این اولین بار است که امکان همکاری بین یک نقشه و تاکسی اینترنتی  بومی فراهم شده است. حسین حجازی مدیر توسعه تجاری بلد در راستای این همکاری گفت: «هدف از اضافه کردن این قابلیت بر روی بلد، پوشش کامل نیازهای کاربران بلد است.

در کنار استفاده از خودرو شخصی و مسیریابی حمل و نقل عمومی، کاربران بلد می‌توانند نسبت به استفاده از سرویس تپ‌سی در بلد اقدام کنند.» نمونه‌های خارجی این قابلیت پیش از این بین گوگل مپ و اوبر و لیفت مشاهده شده بود، اما دسترسی آن در ایران، برای اولین بار توسط نقشه و مسیریاب بلد فراهم شده است.

پیش از این بلد با رونمایی از سرویس حمل و نقل عمومی خود، قابلیت مسیریابی ترکیبی با استفاده از اتوبوس و مترو و تاکسی را برای شهروندان تهرانی فراهم کرده بود. با اضافه شدن امکان درخواست تپ‌سی در نقشه بلد، انتظار آن می‌رود که قدم‌های بعدی بلد نیز همچنان در راستای کمک به شهروندان در مسیریابی و سهولت فرآیند عبور و مرور در شهر باشد.

تجربه گوگل و اوبر

تپسی گرفتن با بلد ایده‌ای است که از مدلهای جهانی الگو گرفته شده است. تقریبا چند سالی است که نقشه گوگل امکان گرفتن تاکسی اینترنتی از طریق این سرویس را هم برای کاربرانش فراهم کرده است. این همکاری بین شرکتی باعث افزایش سرعت دسترسی به سرویسها شده و دو مزیت اصلی دو سرویس رابا هم ادغام کرده است.

همکاری گوگل و اوبر در گرفتن تاکسی از روی گوگل مپ
همکاری گوگل و اوبر در گرفتن تاکسی از روی گوگل مپ

مشخص است که مسیریابی با گوگل راحت تر و ساده‌تر است و از طرف دیگر گرفتن تاکسی اینترنتی هم فقط با اپلیکیشنهای تاکسی اینترنتی ممکن است. با همکاری گوگل مپ و شرکتهایی چون اوبر و لیفت حالا قیمت سفر به محض مسیریابی در اختیار کاربر قرار می گیرد و حالا او میتواند انتخاب کند این مسیر را با چه وسیله ای طی کند.

واضح است که تخصص تاکسی‌های اینترنتی نقشه نیست و تخصص شرکتهای ارایه دهنده نقشه و مسیریابی هم حمل و نقل نیست به همین دلیل این همکاری دو شرکت سودمند است و بازار یکدیگر را تحت تاثیر قرار نمیدهد.

اوبر البته صرفا به نقشه اکتفا نکرده و هم اکنون به این تاکسی اینترنتی میتوان از پیام رسانها( مثل فیسبوک مسنجر)  هم دسترسی داشت.

در مورد اوبر و گوگل باید گفت که نیاز دو شرکت آنها را به هم نزدیک تر هم کرده است. آلفابت هم اکنون ۷۱ میلیون سهم ( چیزی معادل ۵ درصد ) سهام اوبر را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    شیائومی 11T در بنچمارک DXOMARK بسیار پایین‌تر از 11T پرو قرار گرفت

    قیمت گوشی شیائومی 12 پرو نسخه دایمنسیتی | Xiaomi 12 Pro (Dimensity)

    اخبار و مقالات گوشی شیائومی 11T پرو – Xiaomi 11T Pro

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا