ارز رمز

دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به توقف ارز دیجیتال تلگرام

رگولاتور بورس آمریکا همچنین شکایتی را علیه تلگرام در منتهن ثبت کرده است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رسما به شرکت تلگرام اطلاع داده که تا فروش ارز دیجیتالی این شرکت با نام گرام را متوقف کند.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) شبکه TON که قرار است توزیع ارز دیجیتالی تلگرام را برعهده داشته باشد نتوانسته ۱.۷ میلیارد دلار فروش توکن این ارز دیجیتالی را در موعد مقرر انجام دهد بنابراین عرضه این توکن‌ها یا به نوعی این ارز دیجیتالی در تاریخ پیش بینی شده یعنی ۳۱ اکتبر خلاف مقررات است.

به گفته استفانی آواکیان رییس بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اقدام اضطراری این کمیسیون برای جلوگیری از سرازیر شدن این ارز د یجیتالی در بازارهای آمریکا انجام می‌گیرد چراکه به اعتقاد این نهاد مقررات گذار مالی و بورس توکن‌های این شرکت به صورت غیر قانونی فروخته شده‌اند.

اگر تلگرام نتواند تا ۳۱ اکتبر ارز دیجیتالی خود را عرضه کند به نوعی باید از سرمایه‌گذاری که طی دو سال گذشته روی این ارز انجام داده عقب بنشیند.

به گفته SEC سرمایه گذاران GRAM شامل ۱۷۱ سرمایه گذار شخصی و سازمان از سراسر جهان می‌شوند که ۲.۹ میلیون توکن این شرکت را خریداری کرده‌اند.

حدود ۱ میلیون از توکن‌های خریداری شده توسط ۳۹ خریدار از داخل آمریکا خریده شده  است.

تلگرام هیچ وقت فروش توکن‌ها را در کمیسیون اوراق بهادار ثبت نکرده و این خلاف قوانین است و به گفته SEC ممکن است کل سرمایه‌گذاری ۱.۷ میلیارد دلاری روی این ارز دیجیتالی را از بین ببرد.

تلگرام تاکنون در مورد شبکه TON و جزییات آن توضیحات زیادی ارایه نکرده است. کاری که این شرکت میخاهد انجام دهد بسیار شبیه ایجاد یک کیف پول الکترونیکی از نوعی است که فیسبوک میخواهد همزمان با عرضه پول دیجیتالی خود Libera عرضه کند.

مقررات گذاران آمریکایی بسیار تاکید دارند که عرضه کنندگان ارز دیجیتالی حتما باید مجوزهای لازم را از این نهاد بگیرند. بسیاری معتقدند که این اقدام رگولاتوری بورس آمریکا حمایت از ارز دیجیتال لیبرا فیسبوک و مقابله با رقبای آن است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین شکایتی را در دادگاه منتهتن به ثبت رساند که بر اساس آن تلگرام و شبکه TON را به خاطر نقض دو شرط ثبت اوراق بهادار تحت پیگرد قرار داده است.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا