تکنولوژی

باگ جدید تلگرام در آپدیت جدید برطرف شده است

باگ جدید تلگرام که طبق گزارش‌ها به تازگی توسط تلگرام برطرف شده، موجب شد حتی پس از انتخاب گزینه «لغو ارسال» (Unsend)، تصویر ارسالی در حافظه تلگرام دریافت کنندگان باقی بماند. این آسیب‌پذیری توسط «دیراج میشرا» محقق امنیتی هندی کشف شد و در نسخه 5.10.0 وجود داشت که البته پس از آپدیت کاملا رفع شده است.

ارتقاء آیفون به جدیدترین نسخه چقدر هزینه دارد؟

میشرا در وبلاگ شخصی خود گفته که تصویر حتی پس از لغو ارسال در پوشه /Telegram/Telegram Images/ حافظه داخلی دستگاه‌های مشاهده کننده آن تصویر باقی می‌ماند و تلاش‌های کاربر ارسال کننده برای حذف آن در عمل بی فایده بود. این باگ جدید تلگرام متاسفانه در گروه‌های تلگرامی نیز وجود داشت و تنها به چت‌های خصوصی محدود نمی‌شد.

پیام زمان بندی شده تلگرام و دیگر امکانات جدید

تلگرام گزینه لغو ارسال را سال 2017 عرضه کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد پیام ارسالی خود را حذف کند. ضمنا میشرا این باگ را روی دیگر پیام‌رسان‌ها از جمله واتس‌اپ نیز تست کرد اما هیچ ایرادی مشاهده نشد.

نلگرام 14 شهریور آپدیت نسخه 5.11 را برای رفع این آسیب‌پذیری منتشر کرد. البته آپدیت جدید تلگرام ویژگی‌های متعددی به این پیام رسان محبوب اضافه شدند. پیام زمان‌بندی شده، پوسته‌های ابری سفارشی، طراحی جدید گزینه‌های پیام و تتنظیمات جدید حریم خصوصی از جمله این ویژگی‌ها هستند. برای مثال از این پس میتوانید یک پیام زمان بندی شده ( مثلا برای فردا ساعت ۱۰ صبح ) برای کس دیگری تنظیم کنید.

جهت ارسال خودکار پیام در زمان مشخص، دکمه ‘ارسال’ را نگه دارید و گزینه ‘زمان‌بندی پیام‌ها’ را انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید در ‘پیام های ذخیره شده’ برای خودتان یادآور (reminder) بگذارید. هنگامی که هر یک از پیام‌ها ارسال شود نیز اعلان دریافت می‌کنید.

منبع: TNW

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. درود وقتتون بخیر
    من الان تلگراممو آپدیت کردم ولی وقتی میخوام از پروکسی استفاده کنم برنامه میپره
    ولی با vpn مشکلی نداره
    میخواستم بدونم باگ آپدیت جدیده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا