بررسی

مروری بر جزئیات و ویژگی های آپدیت «5.13» تلگرام

تلگرام شب گذشته جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری خود را تحت نسخه 5.13 برای کاربران این پیام‌رسان منتشر کرد. در ادامه به جزئیات و قابلیت های این بروزرسانی پرداخته‌ایم.

آپدیت 5.13 تلگرام برای افرادی که خیلی به امنیت اهمیت می‌دهند، ویژگی را معرفی کرده که به کاربر امکان تایید کد منبع از طریق پلتفرم گیت‌ها را می‌دهد. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند بفهمد کد مرتبط با قابلیتی که در تلگرام استفاده می‌کند دقیقا همانی است که از اپ‌استور یا گوگل‌پلی دانلود کرده یا خیر.

تم‌های متنوع

مروری بر جزئیات و ویژگی های آپدیت «5.13» تلگرام

البته قابلیت‌های جدید تلگرام به همین جا ختم نمی‌شوند. در نسخه جدید، تلگرام تم‌های ترکیبی با قابلیت تغییر را به کاربران ارائه می‌دهد و افراد می‌توانند از شر تم‌های تک رنگ و خسته کننده خلاص شوند. همچنین اگر نمی‌خواهید از تصاویر به خصوص برای بک‌گراند‌ استفاده کنید، می‌توانید از الگوهای پس‌زمینه متعدد استفاده کنید. همچنین تم‌های پیش‌فرض تلگرام با طیف‌های رنگی متنوع در آپدیت جدید عرضه می‌شوند.

مروری بر جزئیات و ویژگی های آپدیت «5.13» تلگرام

در بخش تجربه کاربری در ارسال پیام هم تغییراتی به‌وجود آمده است. در قابلیت جدید پیام‌های زمان بندی شده، کاربر می‌تواند پیام‌ها را طوری زمان بندی کند که وقتی مخاطب آنلاین می‌شود، پیام برای او ارسال شود. همچنین برای مشاهده پیام‌های قبلی، در آپدیت 5.13 تلگرام می‌توانید نتایج جستجو را به شکل لیست مشاهده کنید دیگر نیازی به اسکرول کردن تمامی پیام‌ها نیست.

اشتراک لوکیشن آسان‌تر

اگر می‌خواهید لوکیشن خود را به اشتراک بگذارید، می‌توانید محل‌های نزدیک‌تان را مستقیما روی نقشه ببینید و دیگر نیازی به مشاهده تمامی جزئیات اطراف نیست.  همچنین اگر از طریق تلگرام به پادکست یا فایل‌های صوتی گوشی می‌دهید، در آپدیت 5.13، تلگرام می‌تواند آخرین بخش را که گوش داده‌اید به یاد بیاورد. این ویژگی برای فایل‌های صوتی 20 دقیقه‌ای و بیشتر قابل استفاده است.

همچنین یکی سری تغییرات مختص سیستم عامل‌ها نیز در آپدیت 5.13 به‌وجود آمده است. در پلتفرم اندروید، امکان فعال‌سازی «نایت مد» از بخش منو کاربری وجود دارد. در سیستم‌عامل ios نیز تم نقشه با تم برنامه همخوانی کامل خواهد داشت. همچنین کاربران اندروید می‌توانند از انمیمیشن‌های جدیدی استفاده کنند که حس سرزندگی بیشتری را به فضای برنامه می‌دهد. ضمنا امکان مشاهده تصویر پروفایل کاربر با پایین کشیدن صفحه پروفایل شخص وجود دارد.

قابلیت بعدی نسخه 5.13 انتخاب بخشی از متن پیام یا اشتراک‌گذاری محتوای دیگر برنامه‌ها و ارسال به چند کاربر به‌طور همزمان است. در نسخه 5.13 همچین امکان انتخاب کیفیت ویدیو قبل از ارسال آسان‌تر شده. ضمنا قابلیت انتخاب مرورگر برای باز کردن لینک‌های داخل تلگرام نیز برای کاربر به‌وجود آمده است. همچنین در نسخه ios کاربر می‌تواند قبل از باز کردن برنامه و با فشردن آیکون برنامه، اکانت مورد نظرش را انتخاب کند.

قابلیت آخر هم امکانات اضافه شده به صفحه «اطلاعات ذخیره شده» است که در آپدیت 5.13 تلگرام کاربر می‌تواند اطلاعات را با جزئیات بیشتر و واضح‌تر مشاهده کند. ضمنا امکان پاک کردن Cache چت‌های به‌خصوص با استفاده از گزینه جدید «Clear Cache» به‌وجود آمده است.

مروری بر جزئیات و ویژگی های آپدیت «5.13» تلگرام

منبع
تلگرام

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. هزینه ساخت اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چقدر است؟
    مجله علمی و آموزشی هومپا – فناوری، علم، هنر، فرهنگ، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

    نامه جهرمی به قالیباف و رئیسی: طرح صیانت را تا زمان استقرار دولت سیزدهم متوقف کنید

  2. چطور تلگرام با این همه امکانات بسیار مناسب را فیلتر میکنند؟ در مقایسه با سایر مسنجرهای داخلی واقعا قابل قیاس نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا