تکنولوژی

پلی‌ استیشن 5 سونی به دستیار صوتی اختصاصی مجهز می‌شود؟

اخیرا تصویر مربوط به پتنتی در توئیتر منتشر شده که از تصمیم احتمالی شرکت سونی برای استفاده از دستیار صوتی اختصاصی در کنسول پلی‌ استیشن 5 خبر می‌دهد.

این روزها کمتر دستگاه هوشمندی را می‌توان در بازار یافت که به دستیار صوتی دیجیتالی مجهز نباشد. جدای از گوشی‌ها، در تلویزیون‌ها و حتی وسایل خانگی نیز از این قابلیت استفاده می‌شود و به رویه‌ای ثابت در میان تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند تبدیل شده است.

از این‌رو، شاید چندان هم عجیب نباشد که سونی بخواهد کنسول پلی‌ استیشن 5 را به دستیار صوتی بسازد مهندسان داخلی خود مجهز کند. در همین رابطه، به تازگی اسناد پتنتی متعلق به سونی در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال تعبیه دستیار دیجیتالی پلی‌استیشن اسیست (PlayStation Assist) در کنسول‌های خود است.

از آنجایی که این قابلیت، برای کنسول‌های پلی‌استیشن طراحی شده، نباید انتظار داشت که بتواند تمامی‌ویژگی‌هایی را که در دیگر دستیارهای صوتی دیده‌ایم، ارائه دهد. اگر این خبر به واقعیت تبدیل شود، پلی‌ استیشن اسیست به کاربران در اجرای بازی و استفاده از این کنسول کمک خواهد کرد.

در توضیحی که برای این پتنت ثبت شده، آمده است که کاربر می‌تواند به روش‌های گوناگون همانند صوت، ویدیو یا متن با پلی‌ استیشن اسیست ارتباط برقرار کند. البته هنوز زود است که بخواهیم در خصوص تبدیل شدن این پتنت به یک ویژگی ثابت در کنسول، صحبت کنیم؛ ا این حال،  کنسول پلی‌استیشن که احتمالا پلی‌ استیشن 5 نام خواهد داشت در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد و گیمرها امیدوارند که بتوانند این ویژگی را در این کنسول ببینند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا