چگونهموبایل

چگونه پیام ارسال شده را پس بگیریم!

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که کاربری بخواهد پیغامی ارسال شده روی برنامه‌های پیغام رسان را حذف کرده و از دیده شدن آن توسط مخاطب جلوگیری کند. طی همین هفته، فیس بوک قابلیت جدید معرفی کرد که طی آن کاربران در مدت زمان مشخصی می‌توانند پیغام ارسال شده توسط برنامه Messenger این شرکت را قبل از دیده شدن، حذف کنند. در ادامه به قابلیت حذف پیغام‌های ارسال شده در برخی از محبوب‌ترین ترین شبکه‌ها و برنامه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم.

Facebook Messenger

در نسخه 191.0 برنامه فیسبوک مسنجردر پلت فرم آی‌او‌اس،کاربران زمانی حدود 10 دقیقه در اختیار دارند تا پیغام فرستاده شده را حذف کنند. تا پیش از این با حذف یک پیغام در برنامه، آن پیغام به روی اکانت شخص مخاطب باقی می‌ماند و تنها برای برنامه مسنجر شخص فرستنده حذف می‌شد.

WhatsApp

سرویس دیگر فیسبوک، واتسپ اولین برنامه‌ای بود که حذف یا Unsend در پنجره‌های چت را امکان پذیر ساخت که تا پیش از این، این قابلیت تنها در طی 7 دقیقه بعد از ارسال امکان پذیر بود.  در نسخه جدید اما کاربر تا یک ساعت زمان برای حذف پیغام دارد. قابلیت Delete for everyone برنامه واتسپ، پیغام ارسال شده را برای تمامی مخاطبان حذف می‌کند اما نوشته کوچکی نشان از حذف شدن پیغام باقی خواهد ماند.

Instagram

حذف پیغام‌های ارسال شده در اینستاگرام بسیار ساده است و عملا هیچ ردپایی از پیغام حذف شده به جا نمی‌گذارد. تنها کافیست روی پیغام مورد نظر رفته و انگشت خود را روی آن نگه دارید، منویی باز می‌شود که می‌توانید گزینه «Unsend» را از آن انتخاب کنید. با این کار، پیغام مورد نظر ازاکانت فرستنده و مخاطب حذف خواهد شد.

Gmail

سرویس اختصاصی ارسال ایمیل گوگل، قابلیتی به نام Undo Send ارائه می‌کند. بعد از ارسال هر ایمیل در جیمیل، پیغامی مبنی بر تایید ارسال برای فرستنده ارسال می‌شود که گزینه «عدم ارسال» یا «Undo» نیز با این پیغام فرستاده می‌‌شود که با انتخاب آن می‌توانید ایمیل فرستاده شده را حذف کنید. البته برای بازگرداندن ایمیل ارسال شده، تنها 10 ثانیه فرصت دارید و باید سریع عمل کنید. گوگل اوایل سال جاری، این قابلیت را تنها برای برنامه-اپ- جیمیل روی دستگاه‌های پلت فرم اندروید معرفی کرد.

Google Hangouts

برخلاف دیگر سرویس‌ها، هنگ اوت در زمینه حذف پیغام‌های ارسال شده سخت‌گیرتر است و قابلیتی تحت عنوان «Unsend» ندارد. در این برنامه تنها می‌توانید ذخیره سازی پیغام‌های ارسالی را غیرفعال کنید که در این صورت پیغام‌های ارسالی را تنها در برنامه خود مشاهده نخواهید کرد ولی این پیغام‌ها از دیگر مخاطبان پنهان نخواهند شد. به علاوه، حذف پیغام‌ها در یک گروه نیز آنها را از دید دیگر اعضای گروه مخفی نمی‌کند.

Snapchat

اسنپ چت اولین برنامه‌ای بود که استوری‌های موقت را در فضای شبکه‌های اجتماعی باب کرد. این قابلیت بعدا توسط اینستاگرام و فیس بوک نیز عرضه شد. اوایل سال جاری اسنپ به کاربران این امکان را داد که از قابلیتی به نام «Clear Chat» استفاده کنند که با استفاده از آن استیکرها، پیغام‌های صوتی، نوشته‌ها، تصاویر و ویدیوهای فرستاده شده، از روی قسمت Memories قابل حذف کردن می‌شدند. البته در این قابلیت امکان حذف تصاویر یا ویدیوهای فرستاده شده در گروه‌ها و یا اشخاص دیگر، امکان پذیر نبوده و تنها امکان حذف مطالب آرشیوی ممکن است.

Twitter DM

پس گرفتن پیغام‌ها در دایرکت مسیج توییتر بسیار آسان است. روی وب، آیکون کوچکی به شکل سطل زباله کنار پیغام ارسال شده وجود دارد که به راحتی آن را حذف می‌کند. روی اپلیکیشن برنامه، باید پیغام مورد نظر را انتخاب کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. البته باید دقت کنید که کاربران معمولا خیلی سریع پیغام‌های توییتر خود را چک می‌کنند و امکان دیده شدن پیغام به هر حال وجود دارد.

Apple Messenger

سرویس دیفالت پیغام رسانی اپل، قابلیت حذف پیغام ارسال شده ندارد و با دیلت کردن پیغام، آن مسیج تنها برای شخص فرستنده حذف می‌شود. اما حالا زمان 10 دقیقه‌ای برای حذف پیغام‌ها در سرویس کلود ارائه شده که برای شروع بد نیست.

Android

در پلت فرم اندروید هیچ راه رسمی برای بازپس فرستادن پیغام‌های ارسالی وجود ندارد اما شگردهایی وجود دارد. برنامه‌ای به نام «On Second Thought» به کاربران مدت زمانی60 ثانیه‌ای برای حذف پیغام ارسال شده می‌دهد. کاربران همچنین از روش قدیمی روشن کردن وضعیت هواپیما نیز می‌توانند به محض ارسال اشتباه پیغام، از رسیدن آن به مقصد جلوگیری کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا