تکنولوژی

نظر مدیرعامل سونی درباره پلی استیشن 5

از زمان معرفی کنسول بازی PS4، که یکی از موفق‌ترین محصولات در حوزه خود محسوب می‌شود، مدت زمانی می‌گذرد و حالا رئیس و مدیر عامل شرکت سونی،Kenichiro Yoshida، با ارایه اطلاعاتی در مورد مدل بعدی از جمله نیاز به نسل جدیدی از سخت افزارها برای این کنسول را تایید کرده است. Yoshida همچنین طی مصاحبه‌ با Financial Times، در مورد نام « PlayStation 5» برای مدل بعدی هیچ نظری نداد.

سخنان Yoshida، با بازخوردهای مختلفی روبرو شد. از آنجاییکه رشد بازار موبایل در سال 2018، از 26 میلیارد دلار نیز فراتر رفته و همچنین بازار گیمینگ‌های قابل حمل نیز با استقبال و رشد زیادی روبروست، بسیاری مدعی‌اند که نسل جدید کنسول‌های بازی باید بیشتر به بازارهای روز دنیای تکنولوژیک نزدیک‌تر شود. پدیده «استریم یا پخش آنلاین» نیز یکی از همین حوزه‌های نوین است.

مایکروسافت هم طی هفته جاری از سرویس xCloud خود را معرفی کرد و ظاهرا در حال آماده سازی مدل بعدی از کنسول بازی Xbox است که مخصوص پخش و استریم بازیست. پروژه Google’s Project Stream گوگل نیز در حال حاضر به صورت آزمایشی به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق مرورگر، بازی جدید Assassin’s Creed Odyssey را بازی کنند. دو شرکت Capcom  وUbisoft  نیز در ژاپن، نسخه‌هایی آنلاین از بازی‌های Resident Evil 7 و Assassin’s Creed Odyssey را برای پلت فرم سوییچ عرضه کردند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا