اپل

تکلیف محصولات معرفی نشده در رخداد سپتامبر اپل چه می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد شایعات چند ماه اخیر فاصله بسیار کمی با حقیقت داشتند و اپل تقریبا هرآنچه را که انتظار داشتیم در رخداد 10 سپتامبر خود معرفی کرد. اما در این مراسم تنها 3 سورپرایز برای علاقه‌مندان وجود داشت و برخی از محصولات مورد انتظار طرفداران اپل همچنان معرفی نشده باقی ماندند.

  • آیفون‌های پرو در مقایسه با مدل‌های 10اس سال گذشته 4 ساعت دوام باتری بیشتری دارند
  • اپل واچ سری 5 به نمایشگر Always-on مجهز شده
  • خرید هر دیوایس اپل با یک سال اشتراک رایگان اپل تی‌وی پلاس همراه خواهد بود.

اما تکلیف محصولات معرفی نشده اپل که اپل معرفی نکرد چه می‌شود؟ محصولات بزرگی وجود دارند که اپل در مراسم معرف آیفون 11 از معرفی آنها خودداری کرد اما با توجه با تاریخچه این شرکت می‌توان گفت که در رخداد ماه آینده شاهد معرفی برخی از این محصولات خواهیم بود و البته دیدن دیگر محصولات هم به سال‌های آینده موکول خواهد شد.

شوخی کاربران فضای مجازی با دوربین آیفون 11 پرو

مک‌بوک پرو 16 اینچی

مک بوک پرو 2019

تقریبا هیچ‌کس انتظار معرفی مک‌بوک پرو جدید در رخداد آیفون 11 را نداشت چراکه اپل اردیبهشت امسال از نسل ارتقاء یافته مک‌بوک پرو با پردازنده‌های جدید رونمایی کرده بود. اپل عادت ندارد خیلی سریع محصولاتش را به‌روزرسانی کند، مگر اینکه دلیل خاصی وجود داشته باشد.

در صورتی که به صحبت‌های تحلیلگر معروف اپل «مینگ چی‌-کو» اعتماد داشته باشید، می‌دانید که حالا یک دلیل خوب برای معرفی مک‌بوک پرو در رخداد ماه آینده وجود دارد: اپل بالاخره می‌خواهد از شر کیبردهای دارای مکانیزم پروانه‌ای خلاص شود. این تحلیلگر و همچنین مارک گرمن از بلومبرگ متعتقدند اپل بالاخره این مکانیزم را کنار می‌گذارد و این تصمیم در همین سال 2019 محقق خواهد شد.

اگر چه برخی معتقد بودند احتمال معرفی این مک‌بوک در رخداد سپتامبر زیاد است اما حالا می‌بینیم که رخداد اکتبر تاریخ احتمالی مدنظر شرکت اپل است.

آیپد پروهای جدید

آیپد پرو 2019

اپل در جریان مراسم معرفی آیفون 11، ابتدا از آیپد 10.2 اینچی جدید این شرکت با قیمت 329 دلار رونمایی کرد که علاوه بر سایز جدید، این دستگاه از کیبورد فیزیکی نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. اما آنچه که بیشتر علاقه‌مندان انتظارش را می‌کشند، نسخه به‌روزرسانی شده آیپدهای پرو با دوربین بهتر و پردازنده قوی‌تر است. البته این حداقل انتظارات برای آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی اپل است.

مروری تصویری بر رویداد آیفون ۱۱ و محصولاتی که دیشب معرفی شدند

طبق سنت همیشگی اپل، گران‌ترین آیپدهای این شرکت همیشه به قدرتمندترین پردازنده مجهز می‌شوند. با توجه به اینکه آیفون 11 به چیپ A13 بیونیک مجهز است می‌توان انتظار داشت آیپد پرو جدید اپل هم با چیپ A13X در رخداد اکتبر رونمایی شود.

برچسب‌های ردیابی با استفاده از تراشه U1

اپل در مراسم 10 سپتامبر بی سر و صدا از تراشه U1 هم رونمای کرد. این تراشه که نام آن برگفته شده از فناوری «باند فوق سریع» (Ultra Wideband) است در حال حاضر در دیوایس‌های جدید این شرکت یعنی آیفون‌های 2019 و آیپد 10.2 اینچی به‌کارگرفته شده است. از جمله کارایی‌های فعلی این دیوایس می‌توان به ارتقاء ایردراپ اشاره کرد که با نشانه گرفتن گوشی به سمت گوشی فرد مورد نظر می‌توانید دیوایس او را انتخاب کرده و فایل‌ها را با او به اشتراک بگذارید.

اما قابلیت‌های این تراشه بی‌نظیر به همین جا ختم نمی‌شود. این تراشه علاوه بر اینکه می‌تواند در جهت یابی و یافتن آیفون‌ها و آیپدها کاربرد داشته باشد، قادر است به عنوان یک نوع ردیاب هم عمل کند. به این صورت که فرد با چسباندن یک برچسپ کوچک به وسایل خود مانند دسته کلید یا کیف پولش، می‌تواند آنها را از طریق اپلیکیشن Find My به راحتی ردیابی کند. به‌نظر می‌رسد اپل در حال کار بر روی این برچسب‌ها بوده و احتمال معرفی این ویژگی در رخداد ماه آینده اپل زیاد است.

همچنین به احتمال خیلی زیاد اپل از این تراشه U1 در آیپدهای جدید نیز استفاده می‌کند.

مک پرو و نمایشگر پرو

مک پرو

اپل چند ماه پیش مک پرو قدیمی را با یک طراحی کاملا جدید معرفی کرد و البته در کنار آن از مانیتور 5 هزار دلاری نیز پرده برداری کرد. از آنجایی که اپل تاریخ عرضه این دو دستگاه را پاییز امسال اعلام کرده، احتمال اینکه در کنار معرفی مک‌بوک پرو عرضه رسمی این دو دستگاه هم آغاز شود، بسیار زیاد است.

همه چیز درباره آیفون 11

دستگاه اپل تی‌وی جدید

اپل تی وی 2019

یکی دیگر از محصولاتی که انتظار داریم در مراسم ماه آینده از آن صحبت شود، دستگاه اپل تی‌وی است. پرچمدار فعلی شرکت در این بخش نسخه 4K اپل تی‌وی است که دو سال از معرفی آن می‌گذرد و شرکت همچنان اپل تی‌وی HD متعلق به 4 سال پیش را نیز عرضه می‌کند. حالا با معرفی سرویس جدید اپل‌ تی‌وی پلاس به نظر می‌رسد اپل بخواهد نسل جدید دستگاه اپل تی‌وی را هم با قابلیت‌ها و پردازنده جدید معرفی کند.

شایعاتی مبتنی بر اینکه اپل قصد دارد یک اپل تی‌وی با پردازنده A12 معرفی کند شنیده شده اما هنوز تاریخ معرفی چنین دستگاهی مشخص نشده است.

ایرپادهای نسل جدید

ایرپاد 2019

از سال گذشته شایعات زیادی راجع به تصمیم اپل برای معرفی و عرضه ایرپادهای نسل جدید شنیده شده که گفته می‌شود این ایرپادها ضدآب بوده و قابلیت حذف نویز محیط را نیز دارند.

مینگ چی‌کو و وبسایت معروف دیجیتایمز معتقدند اپل در همین سال 2019 از ایرپادهای جدید رونمایی می‌کند و از طرف دیگر بلومبرگ معتقد است اپل این مسئله را به سال 2020 موکول کرده. به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت گفت در مراسم اکتبر امسال شاهد پرده‌برداری از ایرپادهای جدید خواهیم بود.

هو‌م‌پادهای ارزان‌تر

مطمئنا خرید اسپیکرهای هوشمند هوم‌پاد با قیمتی پایین‌تر از 349 دلار آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به این اسپیکر است. حال شایعه جدید حاکی از این است کوپرتینو در حال تولید نسخه کوچکتر هوم‌پاد فعلی با اسپیکرهای کمتر و البته قیمتی حدود 150 تا 200 دلار است.

البته بلومبرگ می‌گوید این اسپیکر به احتمال خیلی زیاد تا سال 2020 معرفی نخواهد شد.

جک ما بازنشستگی خود را از علی‌بابا رسما اعلام کرد

شارژ وایرلس گجت‌ها با استفاده از آیفون

24 ساعت قبل از رونمایی رسمی آیفون 11 گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود آیفون 11 قادر است به عنوان شارژر وایرلس برای شارژ کردن گجت‌های شرکت مثل اپل واچ و ایرپاد عمل کند. این ویژگی را اخیرا در برخی از دیوایس‌های اندرویدی نیز دیده بودیم.

اما از آنجایی که در مراسم معرفی آیفون 11 صحبتی از این قابلیت نشد، احتمال می‌رود ایم محصول اپل هم فعلا معرفی نشده باقی بماند. مینگ چی‌کو معتقد است به‌کارگیری این قابلیت مصرف بهینه باتری در آیفون 11 را مختل می‌کند به همین دلیل شرکت به زمان بیشتری برای کار بر روی این ویژگی نیاز دارد و رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند آزمایشات و تغییرات متعددی خواهد بود.

بنابراین احتمال می‌رود این قابلیت همراه با آیفون‌های سال آینده معرفی شود. البته به شرطی که تا ان موقع اپل به‌طور کلی از به‌کارگیری این ویژگی پشیمان نشده باشد.

بازگشت سنسور اثرانگشت

با معرفی آیفون‌های امسال مطمئنا آنلاک کردن گوشی با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. اپل در مراسم امسال اعلام کرد پروسه تشخیص چهره کاربر و آنلاک کردن گوشی توسط سیستم فیس‌آیدی آیفون 11 در مقایسه با آیفون 10اس 30 درصد سریع‌تر شده است. همچنین سیستم جدید فیس‌آیدی قادر است چهره را از زوایای مختلف تشخیص دهد.

اما در صورتی که شما هم منتظر بازگشت سنسور اثرانگشت هستید بهتر است بدانید شایعات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند تا سال 2020 یا 2021 شاهد این تکنولوژی در آیفون‌های اپل نخواهیم بود. این سنسور هم یکی از محصولات معرفی نشده اپل در رخداد سپتامبر بود که شابعات زیادی راجع به آن در چند ماه اخیر شنیده بودیم.

در حال حاضر برخی از رقبای اصلی آیفون از جمله گلکسی نوت 10 سامسونگ به سنسور زیر صفحه نمایش مجهزند اما بر خلاف انتظار، اپل از این تکنولوژی در آیفون 11 استفاده نکرد. چراکه این تکنولوژی فعلا با کمی نقص و کندی مواجه است.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد این تکنولوژی را ابتدا به یک سطح قابل اطمینان برساند و بعد آن را در پرچمداران خود استفاده کند.

عینک‌های واقعیت افزوده اپل

عینک واقعیت افزوده اپل

اگر شما هم منتظر بخش «One more thing» در کنفرانس اپل بودید تا بالاخره شرکت از عینک‌های واقعیت افزوده خود رونمایی کند، بهتر است بدانید که تنها نیستید چراکه بسیاری از طرفداران فکر می‌کردند در مراسم امسال بالاخره عینک واقعیت افزوده اپل توسط تیم کوک پرده برداری می‌شود.

اما اگر کمی به اخبار رسمی و توییتر اعتقاد داشتید ، می‌دانستید که بلومبرگ، سی‌نت و مینگ‌ چی-‌کو همگی تاریخ 2020 را برای معرفی عینک واقعیت افزوده پیش بینی کرده بودند.

همچنین یک سری کدهای یافت شده در آی‌اواس 13 نشان می‌دهند که اپل واقعا به دنبال تولید هدست‌های واقعیت افزوده در آینده خیلی نزدیک است.

یواس‌بی C

در پایان هم نوبت یو یواس‌بی C می‌رسد که جزو محصولات معرفی نشده اپل در کنفرانس سپتامبر بود. به نظر می‌رسد امسال آخرین سالی بود که شاهد آیفون‌های مجهز به پورت لایتنینگ بودیم و از سال آینده پرچمداران اپل هم با پورت شارژر یواس‌بی C عرضه خواهند شد. این یعنی از این به بعد با استفاده از یک شارژر می‌توانیم تمامی دیوایس‌های اپلی خودمان را شارژ کنیم. حتی با استفاده از شارژر دستگاه‌های اندرویدی و لپتاپ‌های ویندوزی!

منبع:ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا