اپل

آیفون 11، مشخصات فنی، ویژگی‌ها و زمان عرضه به بازار

اپل امروز نسل جدید  iPhone XR را معرفی کرد که  iPhone 11 نام دارد.  iPhone XR که سال گذشته معرفی شد، ارزان ‌مدل آیفون محسوب می‌شد. این مدل به صفحه نمایش ال سی دی مجهز است و اپل، امسال  نسخه جدیدی از این سری را معرفی کرده است.

مانند سال پیش، آیفون 11 به صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز شده است و طراحی این نسخه نیز مشابه مدل سال گذشته است. اپل امسال رنگ‌های جدیدی برای این سری عرضه کرده از جمله بنفش، مشکی، زرد و قرمز.

سیستم دوربین آیفون ۱۱

جدیدترین تغییری که اپل در طراحی این سری از آیفون‌های 2019 خود اعمال کرده، دوربین‌های پشتی دستگاه است. آیفون XR  سال گذشته، یک دوربین 12 مگا پیکسلی مجهز به  لنز واید داشت اما آیفون 11، دو دوربین به اضافه یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی دارد که از زوم اپتیکال2x  پشتیبانی می‌کند.

لنز اولترا وایدی که به این مدل اضافه شده، به کاربر امکان می‌دهد به محیط خارج از دید لنز دوربین نیز احاطه داشته باشد.

دوربین دوگانه آیفون ۱۱ موجب ایجاد تصویر پرتره بسیار حرفه‌ای از انسانها یا حیوانات می‌شود
دوربین دوگانه آیفون ۱۱ موجب ایجاد تصویر پرتره بسیار حرفه‌ای از انسانها یا حیوانات می‌شود
ویژگی Night Mode در آیفون ۱۱ باعث گرفتن عکس با کیفیت بهتر در نور بسیار کم می‌شود
ویژگی Night Mode در آیفون ۱۱ باعث گرفتن عکس با کیفیت بهتر در نور بسیار کم می‌شود

دوربین مدل‌های جدید ظاهرا، تمرکز اصلی امسال اپل بوده است. افکت جدیدhigh-key mono portrait نیز به دوربین‌ها اضافه شده و قابلیت portrait mode نیز در این مدل به روی حیوانات خانگی نیز قابل اجرا خواهد بود.

قابلیت جدید دیگری نیز که اضافه شده، قابلیت Night mode است تا آیفون 11 بتواند رقیب خوبی برای گوشی‌های پیکسل گوگل و نوت 10 و 10 اس سامسونگ محسوب شود. Night mode می‌تواند کیفیت عکس‌های گرفته شده در شب یا مکان‌های کم نور را به طور قابل توجهی ارتقا دهد.

در قسمت فیلم و ویدیو، تنها با یک حرکت انگشت، تغییر از لنز اولترا واید به دوربین معمولی  انجام می‌شود. پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K تا 60 فریم در ثانیه، اسلو موشن، تایم لپس و قابلیت جدید افزایش محدوده دینامیک تصویر نیز به هر دو دوربین اضافه شده است.

حتی دوربین جلویی گوشی نیز ارتقا یافته و به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز واید مجهز به قابلیتTrueDepth ، تبدیل شده است. دوربین سلفی گوشی هم می‌تواند ویدیو با کیفیت تصویر4K   و اسلو موشن ضبط کند.

پردازنده آیفون ۱۱

داخل آیفون 11، آخرین پردازنده اپل- A13 Bionic استفاده شده است. این تراشه، عملا می‌تواند سریع‌ترین سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو برای پلت فرم گوشی‌های همراه محسوب شود. اپل، نحوه عملکرد این سیستم را در برنامه معرفی آیفون 11 با نمایش یک گیم به نام  Pascal’s Wager نشان داد. این بازی قرار است ماه آینده با گرافیک خارق العاده‌ای در App Store عرضه شود.

اپل معتقد است که ترکیب تراشه پر قدرت A13 Bionic و سیستم عامل آی او اس 13 می تواند یک پلت فرم قوی مجهز به یادگیری ماشینی ارائه دهد که تجربه ای استثنائی و فوق العاده، با قیمتی به مراتب کمتر از دیگر محصولات، در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

صفحه نمایش 6.1 اینچی رتینا آیفون 11

نمایش بازی Pascal’s Wager روی آیفون ۱۱

ظرفیت باتری آیفون 11 اپل نسبت به مدل iPhone XR، به میزان 1 ساعت افزایش پیدا کرده است. اپل همچنین اعلام کرده قابلیتی به نام «فیس آی دی ارتقا یافته» به این مدل اضافه شده که سرعت اسکن صورت کاربر در آن افزایش یافته است. آیفون 11 همچنینIP68  دارد و می‌تواند به اندازه 2 متر زیر آب بماند.

باتری، فیس آی‌دی و کد حفاظتی بین المللی(IP)

ظرفیت باتری آیفون 11 اپل نسبت به مدل iPhone XR، به میزان 1 ساعت افزایش پیدا کرده است.

اپل همچنین اعلام کرده قابلیتی به نام «فیس آی دی ارتقا یافته» به این مدل اضافه شده که سرعت اسکن صورت کاربر در آن افزایش یافته است. آیفون 11 همچنینIP68  دارد و می‌تواند به اندازه 2 متر تا نیم ساعت زیر آب بماند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 11

قیمت آیفون 11 از 699 دلار شروع می‌شود.

زمان عرضه آیفون 11  از جمعه 13 سپتامبر ( ۲۲ شهریور ) برای پیش فروش و از 21 سپتامبر ( ۳۰ شهریور )  در فروشگاه ها قابل خرید خواهد بود.

آی اوس 13 در تاریخ 19 سپتامبر  ( ۲۸ شهریور ) عرضه می شود و ارتقای نرم افزاری به این نسخه ، برای آیفون های مدل 6 اس  و بالاتر، امکان پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا