رویدادهای خارجی

جک ما بازنشستگی خود را از علی‌بابا رسما اعلام کرد

جک ما موسس و مدیرعامل کمپانی علی‌بابا روز گذشته طی یک مراسم 4 ساعته که با حضور خوانندگان مشهور چینی برگزار شد، رسما بازنشستگی خود را اعلام و با همکارانش خداحافظی کرد. طبق گزارش ریوترز، این مراسم روز سه شنبه در یک استادیوم با گنجایش 80 هزار نفر در چین برگزار شد و طی آن خوانندگان و مجریان مشهور چینی نیز به اجرا پرداختند.

جک ما سال گذشته هم بازنشستگی خود را اعلام کرده و گفته بود قصد دارد فعالیت‌های خیریه در زمینه آموزش را دنبال کند. «دنیل ژانگ» مدیرعامل فعلی جای او ار در شرکت خواهد گرفت.

علی‌بابا از قوی‌ترین پردازنده RISC-V جهان رونمایی کرد

جک ما پس از تاسیس علی‌بابا در سال  1999، توانست ارزش این شرکت را به 460 میلیارد دلار برساند. این غول تجارت الکترونیکی طی این سال‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پرداخت دیجیتالی، بانکداری آنلاین و سرویس‌های کلود توسعه پیدا کرده و به بزرگترین سایت فروش آنلاین محصولات در چین تبدیل شده است. ما هچنین در حال حاضر ثروتمندترین فرد در کل کشور چین محسوب می‌شود و ثروت خالص او چیزی حدود 40 میلیارد دلار تخمین زده شده.

آیپد 10.2 اینچی نسل 7 معرفی شد

او در مراسم روز سه‌شنبه در جمع شرکت کنندگان گفت: «از امشب من یک زندگی جدید را آغاز خواهم کرد. من معتقدم که دنیا جای زیبایی است و فرصت‌های زیادی وجود دارند. همچنین من به هیجان علاقه شدیدی دارم و می‌خواهم به همین زودی اعلام بازنشستگی کنم.»

منبع:سی‌نت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا