تکنولوژی

نتفلیکس 126 هزار مشترک و 10 درصد از ارزشش را از دست داد

نتفلیکس تا همین چند ماه قبل شرکت بسیار موفق حوزه VOD به شمار می‌آمد اما یک تصمیم و تغییر در فضای بازار وضعیت را تغییر داده است.

در فصل دوم سال 2019 این شرکت از افزایش قیمت اشتراکش خبر داد و حالا برای نخستین بار از سال 2011 تا کنون این شرکت 126 هزار مشترکش را فقط در آمریکا از دست داده است.

در مقابل البته این شرکت در سال 2019 بالغ بر  2.7 میلیون مشترک در سراسر جهان به دست آورده است که همین هم تقریبا حدود نیمی از آن چیزی است که این شرکت انتظار آن را داشت.

مرتبط: پایان دوران طلایی نتفلیکس

در مرحله نخست پیدا کردن دلیل این تغییر نگاه مشترکان به نتفلیکس را باید در رشد سرویسهای استریم ویدیو مثل دیزنی پلاس و NBCUniversal  دانست که با قیمت اشتراک 6.99 دلار به تازگی شروع به فعالیت کرده و بسیاری از کاربران نتفلیکس را به سمت خود جلب کرده است.

ارزانترین پلن اشتراک ویدیو نتفلیکس از 8 به 9 دلار افزایش پیدا کرده ، پلن دو صفحه نمایش ( دیدن دو فیلم همزمان روی دو دستگاه مختلف ) از 11 به 13 دلار و پلن پرمیوم از 14 به 16 دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل نتفلیکس می‌گوید که باور ندارد این کاهش استقبال از نتفلیکس به خاطر محتوا بوده باشد چراکه وضعیت محتوا تغییری نکرده است.

نتفلیکس به دنبال اعلام از دست دادن 126 هزار مشترک با کاهش شدید قیمت سهام مواجه شد و 10 درصد از ارزشش را از دست داد.

برنامه‌های آینده دیزنی برای رقابت با نتفلیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا