تکنولوژی

برنامه‌های آینده دیزنی برای رقابت با نتفلیکس

شرکت مشهور دیزنی به دنبال راه‌اندازی سرویس استریم ( پخش زنده فیلم و سریال ویدیو مانند نتفلیکس) برای سال آینده است اما استراتژی این شرکت حمایت از رقیب نت‌فلیکس در سال جاری یعنی Hulu است.
مدیر عامل شرکت دیزنی Bob Iger در جمع سرمایه‌گذاران این شرکت گفته است که شرکت Hulu به دنبال توسعه سرویس خود در سطح جهانی و ساخت محتوای اختصاصی ( فیلم، سریال و … ) است. دیزنی به گفته او به دنبال خرید سهم اکثریت در Hulu است.
به گفته مدیر عامل، دیزنی بعد از در اختیار گرفتن FOX حالا می‌خواهد سهم بیشتری را در Hulu هم در اختیار بگیرد. او می‌گوید : ما تصور می‌کنیم در Hulu فرصت خوبی برای رشد وجود دارد یکی از آن ها توسعه در بازارهای خارجی است. 
شرکت Hulu حالا بزرگترین رقیب نتفلیکس محسوب می‌شود. نتفلیکس که روند رو به رشدی را در بازارهای بین‌المللی تجربه می‌کند در فصل مالی اخیر با افت رشد در بازار آمریکا مواجه شد. 
مشخص نیست که Hulu هم بخواهد در بازار بین‌المللی دقیقا مشابه رقیبش رفتار کند چنانکه نتفلیکس با ساخت و عرضه سریال و فیلم‌های غیر آمریکایی توانست توجه زیادی را در بازارهای دیگر به سمت خود جلب کند. 
مدیرعامل دیزنی به صراحت تاکید کرده که بعد از در اختیار گرفتن ۶۰ درصد از سهام Hulu با مدیران این شرکت جلسه‌ای را برای توسعه بین‌المللی این سرویس خواهد گذاشت اما قبل از آن باید مذاکرات برای خرید سهام اکثریت شرکت Hulu توسط دیزنی به سرانجام برسد. 
برای توسعه برنامه‌های دیزنی در سطح بین‌الملل این شرکت باید به خصوص قوانین اروپا را مورد لحاظ قرار دهد با این حال این اتفاقات خیلی سریع رخ نخواهد داد مثلا تکمیل خرید FOX احتمالا تا سال ۲۰۱۹به طول خواهد انجامید.
دیزنی به دنبال راه‌اندازی سرویس استریم Disney پلاس است که محتوای تولید شده توسط این شرکت را عرضه میدهد. 

منبع: د ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا