گوناگون

دوربین سلفی گوشی‌های اوپو و شیائومی به‌زودی در زیر نمایشگر جای می‌گیرند

اخیرا شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تلاش خود را به حذف ناچ و یا همان حفره‌ای بر روی نمایشگر که دوربین سلفی گوشی در آن جای می‌گیرد، روی آورده‌اند. در این میان، برخی شرکت‌ها دوربین‌های پاپ‌آپ را برای رهایی از شر این بریدگی روی نمایشگر انتخاب کردند و برخی نیز همانند شرکت ایسوس از دوربین چرخشی برای گوشی ذن‌فون 6 خود استفاده کرده است.

البته شرکت‌های ویوو و نوبیا نیز ابتکار متفاوتی به خرج دادند و از نمایشگر ثانویه برای این منظور بهره گرفتند. اما اکنون شرکت اوپو را نیز باید به این جمع اضافه کرد. این شرکت راه‌حل تازه‌ای را برای حذف ناچ دوربین در نظر گرفته و آن چیزی نیست جز استفاده از دوربین در زیر صفحه نمایش.

بریان شن، مدیرعامل اوپو اخیرا ویدیویی را در شبکه اجتماعی ویبو چین به اشتراک گذاشته که در آن نمونه اولیه اسمارت‌فونی بدون حفره سلفی روی صفحه نمایش مشاهده می‌شود. در این ویدیو، اپلیکیشن دوربین اجرا می‌شود و اگرچه دوربین سلفی در تصویر مشخش نیست، اما نمایی از سقف اتاق بر روی نمایشگر نقش می‌بندد.

اوپو برای اینکه خیال کاربران را از واقعی بودن این قابلیت راحت کند، شخص داخل اتاق، انگشت خود را در مقابل دوربین سلفی قرار می‌دهد و همانطور که مشاهده می‌کنید تصویری از انگشت وی بر روی نمایشگر نقش می‌بندد.

تعبیه دوربین سلفی در زیر نمایشگر می‌تواند نگرانی‌های کاربران را از آسیب دیدن دوربین‌هایی که در قسمت بیرونی نمایشگر نصب شده‌اند، برطرف کند. مدیرعامل اوپو در این خصوص عنوان کرد فناوری استفاده از دوربین سلفی در زیر نمایشگر فعلا در مراحل مقدماتی است و نیازی به توسعه و کار بیشتر دارد.

وی ادامه داد که در این مرحله، نباید انتظار داشت که این فناوری عملکردی مشابه با دوربین‌های به‌کاررفته در گوشی‌های امروزی را ارائه دهد چرا که فعلا شاهد افت کیفیت اپتیکی در فناوری جدید هستیم و بزودی شاهد ارتقای کیفیت و عملکرد این دوربین‌ها خواهیم بود.

هنوز به طور دقیق مشخش نشده که چه زمانی شاهد عرضه این تکنولوژی به بازار خواهیم بود، اما اوپو شرکت ویوو را به عنوان رقیب جدید خود در این عرصه می‌بیند که مهندسان آن در حال کار بر روی فناوری مشابهی هستند.

اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های نام‌برده در این بازی تنها نیستند و شیائومی ‌را نیز باید به گود مسابقه اضافه کرد. اخیرا لین بین، مدیرعامل شیائومی ‌ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرده که گفته می‌شود این ویدیو در ماه گذشته ضبط شده است.

در این ویدیو نمونه اولیه گوشی Mi 9 آمده که بدون هیچ بریدگی دوربین سلفی برروی نمایشگر مشاهده می‌شود. شیائومی ‌در این ویدیو اشاره‌ای به زمان عرضه این گوشی نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا