چگونهموبایل

آموزش مدیریت مصرف اینترنت دیتا در گوشی‌های اندرویدی

اگر شما هم در استفاده از بسته‌های اینترنت دیتا محدودیت دارید و همواره ترس از تمام شدن بسته و استفاده از شارژ باقیمانده را دارید، بنابراین باید به فکر مدیریت دیتا و محدود کردن مصرف آن باشید تا از این طریق گوشی شما از اینترنت خارج از بسته‌های دیتا استفاده نکند. برای این کار باید حداکثر دیتا قابل مصرف توسط گوشیتان را تعیین کنید و روی مصرف کلی دیتا نظارت داشته باشید. به همین دلیل در این گزارش نحوه مدیریت مصرف اینترنت دیتا در گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد.

شما می‌توانید در جدیدترین نسخه اندروید با استفاده از ابزارهای پیش‌فرض این کار را انجام دهید. در اینجا یک سری اقدامات را که می‌توانید انجام دهید نام می‌بریم. البته این آدرس‌ها و تصاویر به گوشی پیکسل L و اندروید 9 مربوط می‌شوند و ممکن است در دیگر اسمارت‌فون‌های اندرویدی کمی متفاوت باشند.

مرتبط: چگونه فایل‌های دانلود شده را در اندروید مدیریت کنیم؟

استفاده از تنظیمات پیش‌فرض

ابتدا به بخش تنظمات و سپس به این آدرس بروید: Network & internet > Data usage > Data warning & limit

گزینه «App data usage cycle» را انتخاب کنید. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که روز آغاز بسته اینترنتی را خودتان تعیین کنید.

به عقب برگردید و گزینه «Set data warning» را فعال نمایید. سپس می‌توانید میزان محدودیت حجم را هم تعیین کنید (مثلا 4 گیگ). با فعالسازی این گزینه وقتی به محدودیت حجم وارد شده نزدیک شوید برای شما یک هشدار ارسال می‌شود تا از این طریق به پایان رسیدن حجم بسته اینترنتی به شما اطلاع داده شود.

مدیریت دیتا در اندروید

مدیریت اینترنت دیتا

در همین صفحه شما گزینه «Set Data limit» را مشاهده می‌کنید. این گزینه زمانی که دیتا مصرفی شما به حد نصاب برسد خود به خود اینترنت دیتا شما را غیرفعال می‌کند.

از حالت Data Saver استفاده کنید

اگر از اندروید نسخه 8 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، بنابراین گوشی شما به ویژگی Data Saver مجهز است و زمانی که به وای‌فای متصل نباشید عمل می‌کند. این ویژگی کمک میکند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که در حال اجرا نیستند قادر به استفاده از اینترنت دیتا در بک گراند نباشند.

فعالسازی و غیرفعالسازی این ویژگی بسیار ساده است.

وارد تنظیمات گوشی شوید و به آدرس Networ&internet>Data usage بروید.

گزینه «Data Saver» را انتخاب کرده سپس «Use Data Saver» را فعال کنید.

ممکن است پس از فعالسازی این ویژگی بخواهید به برخی از اپلیکیشن‌های به‌خصوص امکان دسترسی بدهید. برای این کار ابتدا وارد همان صفحه «Data Saver» شوید و گزینه «unrestricted data» را لمس کنید.

در لیستی که مشاهده می‌کنید اپلیکیشن مدنظرتان را انتخاب و فعال کنید.

مدیریت دیتا در اندروید

آموزش اندروید 9

اینترنت دیتا اندروید

از اپلیکیشن مدیریت دیتا استفاده کنید

ویژگی Data Saver که در بالا راجع به آن توضیح دادیم می‌تواند مصرف دیتا شما را محدود کند اما در صورتی که بخواهید کنترل بیشتری روی دیتا و طریقه مصرف آن داشته باشید اپلیکیشن‌هایی مثل Google’s Datally و My Data Manager می‌توانند به شما کمک کنند.

برای مثال اپلیکیشن Datally به صورت اتوماتیک از مصرف دیتا اپلیکیشن‌ها در بک‌گراند جلوگیری نمی‌کند اما این امکان را به کاربر می‌دهد که ساعات محدودیت روزانه برای دیتا گوشی تعیین کند، دیتا را به صورت اورژانسی در اواخر دوره ذخیره و محدود و حتی استفاده از هات اسپات را نظارت و مدیریت کند.

اپلیکیشن مدیریت دیتااپلیکیشن اینترنت دیتا

اپلیکیشن My Data Manager هم یک اپلیکیشن محبوب است که قادر است مصرف دیتا یک یا چند دیوایس را مدیریت کند و در صورت نیاز هشدارهای لازم را به کاربر ارائه دهد. همچنین این اپلیکیشن قادر است به شما بگوید که بسته دیتا شما مناسب است یا به یک بسته بهتر نیاز دارید.

مزیت این اپلیکیشن‌ها این است که قادرند پس از انجام تنظیمات اولیه کارشان را به صورت اتوماتیک انجام دهند و نیازی به سرکشی روزانه ندارند.

منبع: د ورج

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا