موبایل

بررسی رابط کاربری COlOR OS گوشی های اوپو

اولین گوشی‌ که خریدید را به خاطر دارید؟ نحوه کارکردن آن، با عملکرد گوشی که در حال حاضر دارید چقدر متفاوت است؟ از گوشی‌های غیرلمسی گرفته تا پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمندِ حال حاضر، هر کدام نحوه برقراری تعامل با کاربر یا همان رابط کاربری خود را دارند؛ اما رابط کاربری به چه معنی است؟

رابط کاربری یا (USER INTERFACE (UI در واقع مجموعه‌ای از امکانات است که شما به‌واسطه آن‌ها می‌توانید راحت‌تر از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اِلمان‌های تصویری، طراحی منو، تصاویری که هنگام روشن‌شدن گوشی نمایش داده می‌شوند و دیگر موارد، همه جزئی از رابط کاربری به حساب می‌آیند.

در این‌جا قصد داریم تا یکی از بهترین رابط کاربری‌ را که مربوط به برند اوپو (OPPO) است، معرفی کنیم.

معرفی ColorOS؛ جادوی اوپو در خلق رابط کاربری منحصر به فرد

ColorOS یک سیستم عامل مبتنی‌بر اندروید است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال در جهان دارد. طراحی این سیستم عامل به‌گونه‌ای غنی است که نهایت سرعت و کارآمدی را برای کاربران خود فراهم می‌سازد و تا به امروز توانسته بیش از نیم میلیارد نفر را در دنیا راضی نگه دارد. بزرگ‌ترین کار دنیا!

 COlOR OS گوشی های اوپو
COlOR OS گوشی های اوپو

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه قابلیت‌هایی توانسته رابط کاربری ColorOS را تا به این حد محبوب کند؟ دیزاین و ویژگی‌ها (Features) این سیستم عامل را بررسی خواهیم کرد تا به پاسخ خود برسیم.

دیزاین ColorOS ؛ شناور بر امواج آبی دریا

طبیعت همیشه منبع الهام خوبی برای تولیدات بشری بوده است. اما سوال این‌جاست که چگونه می‌شود در دنیای تکنولوژی از دریا یا جنگل الهام گرفت؟ اوپو به این سوال پاسخ داده است.

روان بودن سیستم عامل ColorOS از جریان حرکت آب الگوبرداری شده و کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند اوپو همین موضوع را احساس می‌کنند.

تفسیر ارگانیک و مینی‌مالیستی اوپو از طبیعت و اجرای آن در گوشی‌های هوشمند خود به‌واسطه رابط کاربری ColorOs، در راستای تعهد این برند بر ایجاد «جهانی بهتر» برای کاربرانش نشات گرفته است.

اما «روان بودن» تنها تفسیر از جریان آب نیست که در دیزاین ColorOS در نظر گرفته شده است بلکه موضوعات پیچیده دیگری همچون «تراکم‌پذیری و گشودگی» مولکول‌های آب نیز در طراحی پیکربندی و قفسه‌بندی این سیستم عامل تعریف شده است.

تِم رنگی که در نسخه ColorOS.13 گوشی‌های هوشمند اوپو به‌کاررفته نیز الهام‌گرفته از رنگ آسمان افق در فاصله زمانی طلوع و غروب خورشید است.

اما قطعا این مهم راحت به دست نمی‌آید؛ باید بدانید که بیش از 100 متخصص نزدیک به یک سال روی طراحی چنین قابلیتی زمان گذاشتند تا چنین رابط کاربری با دیزاین بی‌نظیری را به مخاطبان خود ارائه دهند.

ویژگی‌های ColorOS ؛ تکنولوژی بدون مرز

پس از بررسی زوایای مختلف طراحی سیستم عامل ColorOS، حالا نوبت به بررسی ویژگی‌های اصلی (Features) آن رسیده است. در این قسمت 3 ویژگی مهم و برتر این رابط کاربری را بررسی می‌کنیم.

قابلیت هوش مصنوعی (AI Features)

اوپو برای ارتقای کیفیت تجربه کاربران خود در سیستم عامل ColorOS از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی بر عملکرد دوربین (اصلاح نور و رنگ عکس‌ها به وسیله هوش مصنوعی) و بهینه‌سازی سیستم تاثیرگذار است و همچنین به‌عنوان یک دستیار هوشمند، قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ضبط صفحه نمایش (Screen Recording)

ضبط فیلم یا کلاس‌های آنلاین برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. سیستم عامل گوشی‌های اوپو این قابلیت را در راحت‌ترین حالت ممکن در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

بهینه‌سازی باتری (Battery Optimization)

ColorOS شامل حالت‌های مختلف صرفه‌جویی در مصرف شارژ و تکنیک‌های بهینه‌سازی برای افزایش عمر باتری است.

این سیستم عامل میزان مصرف باتری توسط برنامه‌ها را کنترل کرده و به همین دلیل باتری گوشی‌های تولیدشده توسط کمپانی اوپو از طول عمر بالایی برخورداند.

جمع‌بندی؛ ColoOS مسافری از آینده در گوشی‌های هوشمند اوپو

رابط کاربری یا سیستم‌عامل‌های مبتنی‌بر اندروید، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها پیش از خرید گوشی موبایل به ‌شمار می‌روند. ما در این مطلب سعی کردیم تا این مفهوم را بررسی کنیم و سپس یکی از پرطرفدارترین رابط کاربری‌ها یعنی ColorOS که کمپانی مطرح اوپو از آن استفاده می‌کند را معرفی کنیم.

استفاده بیش از نیم میلیارد کاربر از این رابط کاربری، طراحی فوق‌العاده و ویژگی‌های برجسته این رابط کاربری را با یکدیگر بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در حقیقت با یکی از قوی‌ترین سیستم‌ها در گوشی‌های هوشمند مواجه‌ایم.

اما در پایان، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید گوشی‌های اوپو در ایران را دارید، به سایت مرجع اصلی واردکننده این گوشی‌ها یعنی دیجی‌لند مراجعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا